Olomouc: Při stavbě tramvajové trati na Nové Sady přibylo 26 parkovacích míst

11.08.2021 16:07 | Zprávy

Viditelné pokroky dělá stavba tramvajové trati na Nové Sady. V Rooseveltově ulici, kde stavba navazuje na dočasnou konečnou tramvajové trati, jsou už položené koleje, nová křižovatka a sloupy trolejového vedení. Mění se i okolí stavby.

Olomouc: Při stavbě tramvajové trati na Nové Sady přibylo 26 parkovacích míst
Foto: olomouc.cz
Popisek: Olomoucká radnice

Koleje už byly položeny v úseku mezi dočasnou konečnou zastávkou Trnkova a křižovatkou se Zikovou ulicí. Okolo kolejí i na dalších místech budoucí trati už stojí sloupy pro trolejové vedení. Na místě zbouraného domu v Rooseveltově ulici vyrostla nová křižovatka se světelnou signalizací. Hned za ní už jsou položeny nové koleje. K propojení nových kolejí s původní tratí dojde až na samém konci stavby v srpnu příštího roku, protože takový postup vyžadují přísné předpisy drážního úřadu.

„Z pohledu obyvatel této části Olomouce je určitě výbornou zprávou nejen otevření nové křižovatky, která usnadní napojení ze sídliště na Rooseveltovu ulici, ale hlavně vybudování dvou nových parkovišť se šestadvaceti místy,“ doplnil investiční náměstek primátora Martin Major. Okolo dokončované trati v Rooseveltově ulici se už současně budují i nové chodníky.

Celého přes 1200 metrů dlouhého staveniště se týká budování kabelovodu. Jeho část od Trnkovy ulice po prodejnu Albert v Zikově ulici je dokončená, nyní se pracuje na dalším úseku směrem k Schweitzerově ulici. Pokračují i další stavební práce v ulici Schweitzerova, zde se budují mimo jiné patky trakčního vedení. V Zikově ulici probíhají práce na kanalizačním sběrači. V Rooseveltově ulici dál pokračuje pokládka kolejí.

Souběžně se stavbou probíhá v Zikově ulici i archeologický průzkum. Archeologové z Národního památkového ústavu Olomouc odkrývají další části významného hradiště z 8. a 9. století. Na průběh a rychlost stavby to nemá vliv. Zatím všechno běží podle harmonogramu, menší problémy způsobují je opožděné dodávky stavebního materiálu. Jde o momentální obecný trend ve stavebnictví, přesto se stavební firma domnívá, že by tyto výpadky neměly mít žádný vliv na dodržení harmonogramu.

Stavba 1200 metrů dlouhé tramvajové trati má být hotova na podzim 2022, budou na ní tři zastávky a kromě trati vzniknou i nové chodníky, přechody pro chodce, cyklostezky, semafory a veřejné osvětlení a uskuteční se také nová výsadba zeleně. Celá stavba vyjde na přibližně 470 milionů korun.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

Přemýšlíte, proč jste nevyhráli?

Napadlo vás, že si za to můžete jen a jen sami, tím, jak všechny hned urážíte, jak o sobě mluvíte jako o těch jediných demokratech a jak jsou jen ty vaše názory správné? Logicky se to dotýká pak každého, kdo má jiný pohled na věc než vy a dá pak hlas někomu jinému, i když třeba s řadou věcí, co pros...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jablonec nad Nisou: Souběh tramvajové trati a silnice je v ČR ojedinělý

10:28 Jablonec nad Nisou: Souběh tramvajové trati a silnice je v ČR ojedinělý

Na jablonecký magistrát a přímo k primátorovi Miloši Velemu přichází připomínky ke světelné signaliz…