Nový kolejový absorbér se vyrábí podle českého patentu z recyklované gumy ze starých pneumatik, textilií a dalších látek umělého původu z vyřazených automobilů. Na jeho povrchu může růst v malé vrstvě zeminy tráva či jiné nenáročné rostliny, aniž by podloží, do kterého prorůstají, přivádělo do kolejiště nežádoucí vodu. Umístění zeleně do prostoru mezi kolejnicemi přispívá i ke snížení okolní teploty. Povrch absorbéru může tvořit také umělý trávník, v tomto případě je pak technologie zcela bezúdržbová.
Jako první v republice bude kolejový absorbér instalován v době prázdnin na 145metrovém úseku tramvajové trati na Frýdlantských mostech směrem k zastávce Nová Karolina. Položení absorbéru bude stát asi 5,3 mil. korun, podle autora patentu Jana Eisenreicha by ale měl vydržet zhruba 50 let. Úroveň hluku by se měla podle uskutečněných laboratorních zkoušek snížit o 6 až 8 decibelů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV