Modernizační práce organizuje Dopravní podnik Ostrava (DPO). Výluka v místě je plánována do 18. srpna 2023. Jedná se o největší letošní investici DPO do infrastruktury. Cena za změnu kolejového svršku na modernější pevnou jízdní dráhu v délce téměř 600 metrů dvoukolejně, novou výhybku, vylepšené nástupní hrany zastávky Důl Jindřich a nové trolejové vedení na nových stožárech vyjde na téměř 69 milionů korun bez DPH. Část bude pravděpodobně dotována díky Operačnímu programu Doprava EU.
V průběhu provádění stavebních prací bude v červenci a srpnu zcela přerušen tramvajový provoz, který bude nahrazen autobusy. Těmi budou cestující pokračovat až na Hlavní nádraží. Výluka znepřístupní i jednu ze dvou tramvajových vozoven, vozovnu tramvají Moravská Ostrava.
„Práce vyžadují přesun zhruba 30 vozů z vozovny v centru města do Poruby. To pro nás znamená i přesun týmů lidí, kteří se o vozy starají. Logistiku ale máme zvládnutou a těší nás, že můžeme Ostravanům zrealizovat další moderní trať. Cestujícím přinese dlouhodobě klidnější jízdu v tramvaji a zvýšení bezpečnosti na zastávce Důl Jindřich,“ říká generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys a dodává: „První prázdninový týden budou probíhat přípravné práce. Zhotovitel stavby počítá s tím, že s ohledem na blízkost okolních domů, nebude moci provádět hlučné práce ve dnech pracovního klidu.“ Stavbu realizuje společnost Colas CZ.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV