Město reaguje na stále vyšší počet automobilů v centru, které ztěžují zaparkování obyvatelům. Proto převede 600 parkovacích míst na rezidentní a abonentní stání nebo na zpoplatněné parkování.
Aby zaparkovali i mimoostravští řidiči, je připraven systém Park and Ride (P+R) s dobrou dostupností MHD, popř. Park and Go (P+G) v docházkové vzdálenosti do centra. Děje se tak v souladu s dlouhodobým záměrem a Územním plánem města Ostravy. Již nyní si mohou řidiči vyzkoušet odstavení svého vozidla zcela zdarma na Hlubině v Dolní oblasti Vítkovice (DOV), kde by do budoucna mělo vzniknout záchytné parkoviště P+R s kapacitou 330 parkovacích míst propojené s centrem městskou hromadnou dopravou. Cílem je koordinace parkování na území širšího centra Ostravy, které je vymezeno ulicemi Mariánskohorská – Muglinovská – řeka Ostravice – oblast Karolíny – Místecká – Železárenská – Průmyslová – 1. Máje – Přemyslovců – Grmelova + Kamenec (Ostravice – Estakáda Českobratrská – Dědičná).
„Nově bude až 600 současných bezplatných stání zpoplatněno a přerozděleno mezi placená stání a předplatitele typu rezident či abonent. Zhruba od začátku září bude zpoplatněno například parkování pod mosty v Českobratrské ulici, kde je až 120 parkovacích stání. Postupně se to ale bude týkat dalších lokalit, Mariánských hor nebo sídliště Šalamouna. Výhledově také dojde ke zvýšení cen za dlouhodobé parkování například za Divadlem Antonína Dvořáka. Víme, že až 2450 vozidel denně parkuje v centru v rozporu s platnou legislativou, což by se také mělo změnit. Při zpoplatňování či zvyšování cen za parkování se budeme řídit modelem „divadlo“, což znamená, že čím blíž centru budou chtít řidiči zaparkovat, tím to bude dražší,“ vysvětlil radní pro dopravu Lukáš Semerák.
„Vezměte si jen takové sídliště Kamenec na Slezské Ostravě. Parkují tam řidiči, kteří jdou pěšky do centra, zatímco místní nemají kde zaparkovat. Vítáme návštěvníky Ostravy, ale je třeba jejich parkování regulovat. Tím se zastáváme našich občanů,“ zdůraznil radní Semerák.
Město Ostrava si nechalo zpracovat studii Koncepce řešení parkování na území Ostravy. Provedená analýza signalizuje v horizontu cca 10 let vysoké deficity statické dopravy, které v oblasti širšího centra dosahují cca 4 500 stání, obdobné hodnoty však signalizují i provedené průzkumy v oblasti Poruby – 5000 stání a Jižního města – 6000 stání.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV