Samotná přestavba nejbližšího okolí pardubického vlakového i autobusového nádraží, kterou chtějí Pardubice financovat ze Švýcarských fondů, začne na jaře 2016, hotova musí být do konce roku. Revitalizace Přednádraží je součástí rozsáhlého plánu na proměnu prostoru, kterým projde či projede většina návštěvníků Pardubic, v důstojnou vstupní bránu do téměř statisícového krajského města.
„Celý plán je rozdělen do sedmi etap a na jeho realizaci se musí kromě města podílet Ředitelství silnic a dálnic, Správa železniční dopravní cesty a Pardubický kraj. První dvě etapy, zkapacitnění silnice I/37 u Parama a křižovatky U Trojice v režii ŘSD již probíhají. Přestavba přednádraží je třetí etapou,“ řekla náměstkyně primátora zodpovědná za investice Helena Dvořáčková. Podle plánů pardubické radnice by měla následovat výstavba terminálu B pro dálkové a regionální autobusy a výstavba terminálu Jih v blízkosti dopravních podniků. Ten bude propojen s nádražím podchodem a usnadní a zkrátí cestu k vlaku obyvatelům žijícím na jih od železniční trati, například na sídlišti Dukla. Revitalizace by se neměla vyhnout ani samotné budově nádraží. Celý projekt završí přestavba Palackého ulice na městskou třídu. „ Tyto fáze jsou ale zatím pouze ve stádiu příprav, na stavbu terminálů B a Jih chceme žádat prostředky z ITI, rekonstrukce nádraží je pak záležitostí SŽDC ,“ dodala náměstkyně. Upozornila také na to, že plnou účinnost bude mít tento ambiciózní projekt dopravního řešení až po vybudování obchvatů města, tedy kolem roku 2025. Ty totiž umožní městu „vykázat“ z centra kamionovou dopravu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV