„V rámci průzkumu je nutné získat reprezentativní vzorek jednoho tisíce domácností. Pro jeho dosažení je navíc klíčové, aby lidé byli k tazatelům, kteří budou dotazníkové šetření provádět, vstřícní a ochotní s nimi spolupracovat,“ říká Ivana Maradová z Magistrátu města Pardubic, která za projekt zodpovídá.
Údaje, odkud kam, jakým dopravním prostředkem či za jakým účelem se lidé po městě pohybují, jsou rozhodující pro dobré fungování celého města. Aby bylo možné ve městě vytvořit podmínky pro efektivní a šetrnou dopravu, je nutné získat o cestách lidí komplexní představu. „Průzkum v domácnostech nelze nahradit nějakým sčítáním aut nebo anketou na ulici. Takové údaje nevypovídají o tom, jak se lidé skutečně přepravují. Průzkum dopravního chování je také hlavním podkladem pro dopravní model města,“ uvádí Vojtěch Jirsa, specialista v oblasti plánování dopravy ve městech. Podle jeho slov existují i progresivní přístupy, kdy jsou cesty lidí monitorovány například pomocí aplikace v telefonu. „Tyto metody však zatím nefungují dobře. Nedaří se získat všechny potřebné informace a reprezentativní vzorek,“ dodává Vojtěch Jirsa.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV