Díky investici města přesahující 80 milionů korun získají lidé lepší přístup k vlakovému nádraží, nové jízdní pruhy zlepší průjezdnost. Před hlavním vchodem do nádražní budovy nově může zaparkovat přes 60 osobních aut na parkovišti, které v případě výluk poslouží i vozům náhradní autobusové dopravy. Zprůjezdněním Mikulášské ulice a dokončením rekonstrukcí železničních mostů vedoucích nad ní se přiblížila závěrečná fáze projektu Správy železniční dopravní cesty nazvaná „Uzel Plzeň, 2. stavba - přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská“.
„Je za námi jedna z nejdelších uzavírek ve městě a já tímto děkuji za trpělivost všem řidičům a řidičkám. Bylo to opravdu velmi náročné období, věřím však, že rozšíření prostoru a úpravy pod oběma mosty výrazně zlepší dopravu v centru města,“ uvedl primátor Martin Zrzavecký.
Rekonstrukcí železničních mostů a úpravou chodníků a jízdních pruhů na Mikulášské ulici se podstatně zlepšil přístup k nádraží, ať již pro pěší, pro cyklisty, auta i autobusy. Dříve nebylo možné levé odbočení k nádraží při cestě z centra. „Nově je možné pod jižním mostem, jenž se nachází blíže ke Slovanům, jezdit od centra ve dvou jízdních pruzích, přičemž při jízdě od Americké bude jeden pruh sloužit pro přímý směr a jeden pro pravé odbočení z centra na most Milénia,“ vysvětlil Petr Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. Ve směru od Slovan je pod jižním mostem vybudován samostatný jízdní pruh umístěný mimo tramvajové těleso. „Na rozdíl od minulosti budou auta v obou směrech jezdit mimo tramvajové těleso, čímž se podstatně zvýší průjezdnost,“ dodal Petr Náhlík. Až do ledna 2017 jezdily po Mikulášské ulici do centra v jedné řadě jak tramvaje obou linek, tak trolejbusy, tak autobusy příměstských linek a osobní i nákladní auta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV