Jeho předností je okamžitá dostupnost potřebných informací, jako je například adresář úřadů, informace pro řešení životních situací nebo možnost objednat se online k návštěvě úřadu.
„Lidé si velmi rychle zvykli na dostupnost potřebných informací prostřednictvím smartphonů a tabletů, proto jsme po spuštění průvodce městem pro turisty v loňském roce připravili aplikaci také pro naše občany. Cílem je usnadnit, respektive zrychlit jejich komunikaci s úřadem,“ říká náměstek primátora Miloslav Šimák.
Díky aplikaci získá uživatel chytrého telefonu nebo tabletu v operačním systému Android, iOS, Windows online informace, například jak postupovat při výměně občanského průkazu, cestovního dokladu nebo řidičského průkazu. „Jedná se o informace, které popisují postup vyřizování různých podání, na koho se obrátit a v jakých lhůtách, zda se platí správní nebo jiný poplatek, jaké jsou nutné formuláře a podobně,“ upřesňuje Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně, která aplikaci připravila.
Současně průvodce umožní objednat se na konkrétní čas u přepážky. Díky navigaci ukáže i místo, kde si danou záležitost vyřídit. „Uživatelé zde najdou také důležitá telefonní čísla, přehled o uzavírkách, informace o sběrných dvorech nebo přímé propojení na městské kontaktní centrum,“ doplňuje Šantora. Aplikace je dostupná ke stažení zdarma ve storu jednotlivých operačních systémů.
Od příštího roku bude aplikace napojena rovněž na elektronické tiskopisy. „Lidé si formulář jednoduše stáhnou nebo v tabletu dokonce vyplní,“ upřesňuje ředitel.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: plzen.eu