Plzeň: Na vlastní kůži si učitelé vyzkoušeli práci s umělou inteligencí

28.10.2024 16:25 | Tisková zpráva

Jak využívat umělou inteligenci (AI) při výuce si vyzkoušeli učitelé v Centru robotiky. Skoro šest desítek pedagogických pracovníků základních škol z Plzně a okolí se zúčastnilo konference AI 4 Edu: Proměny vzdělávání aneb AI ve službách pedagogů. Kromě teorie prošli především praktickými workshopy a panelovou diskuzí s odborníky. Zkusili si zavádění aktuálních trendů v oblasti AI přímo do výuky tak, aby obohatili vzdělávání žáků a zpestřili výuku. Akce se uskutečnila 21. října v rámci Dnů AI, které se konají po celém Česku. Plzeň je jedním ze zakladatelů pořadatelské platformy CNAIP.

Plzeň: Na vlastní kůži si učitelé vyzkoušeli práci s umělou inteligencí
Foto: Libor Sváček, archiv MCU.cz
Popisek: Plzeň

„Umělá inteligence je nedílnou součástí našeho života a její vliv se stále více projevuje i ve vzdělávání. Městské Centrum robotiky, které se intenzivně věnuje vzdělávání pedagogů, proto připravilo edukativní konferenci s praktickými workshopy. Je totiž potřeba předávat učitelům příklady dobré praxe a naučit je s touto moderní technologií pracovat, nikoliv se jí vyhýbat. A mám radost z účasti a nadšení plzeňských pedagogů, kteří na konferenci přišli,“ zdůraznil Daniel Kůs, radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání, který akci zahájil.

Spolu s ním účastníky přivítala i náměstkyně primátora pro oblast školství a cestovního ruchu Lucie Kantorová. „Přála bych si, aby AI byla takovým super asistentem pedagoga – opravovala testy, zmírňovala byrokracii a dokázala zpestřit vyučování. Pomocí algoritmů by nám umělá inteligence mohla říci, jaké vzdělávací potřeby a přístupy žák potřebuje tak, aby vzdělávací proces byl pro něj co nejefektivnější. Pedagogové by se pak mohli více zaměřit na individuální vzdělání, podporu kritického myšlení, rozvoj kreativity a komunikace u žáků,“ vyslovila své přání náměstkyně Lucie Kantorová, která pracuje i jako pedagožka na plzeňské základní škole.

Celodenní program pro učitele zahrnoval panelovou diskuzi s odborníky na AI z různých oblastí. O své zkušenosti a názory se podělili Jan Švec ze Západočeské univerzity v Plzni, Patrik Vaněk, pedagog z 16. ZŠ v Plzni, a Filip Kopecký, spoluzakladatel úspěšného startupu Playful. V praktických workshopech si učitelé vyzkoušeli používání AI – tvořili interaktivní výukové materiály, odhalovali dezinformace a manipulaci nebo se naučili pracovat s Chatem GPT.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pardubice: Stavba Centra sociálních služeb SMYSL byla zahájena

11:17 Pardubice: Stavba Centra sociálních služeb SMYSL byla zahájena

Město Pardubice zahájilo stavbu dlouho připravovaného Centra sociálních služeb SMYSL v městské části…