Plzeň: Přeprava seniorů a těžce zdravotně postižených občanů se od dubna změní

12.02.2014 6:31 | Zprávy

Současná podoba přepravy seniorů a těžce zdravotně postižených občanů se od dubna letošního roku změní. Nahradí ji nový systém, který nabídne nepřetržité dispečerské služby a možnost objednat si přistavení vozu na potřebný čas. Dopravu i provoz call centra a dispečinku zajistí Plzeňské městské dopravní podniky na základě smlouvy uzavřené s městem.

Plzeň: Přeprava seniorů a těžce zdravotně postižených občanů se od dubna změní
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

Přeprava seniorů a těžce zdravotně postižených občanů je v současné době nevyhovující. „Zhruba od roku 1997 nereflektuje vývoj obslužnosti a vozovou vybavenost veřejné městské dopravy, proto přicházíme s novým řešením, na kterém se podíleli jak pracovníci odboru sociálních služeb magistrátu, tak projektoví manažeři dopravních podniků,“ uvádí Jiří Kuthan, radní pro oblast sociálních věcí a zdravotnictví. „Smyslem nového systému je zefektivnit tuto dopravu, vyhovět požadavkům jak ze strany seniorů, tak handicapované veřejnosti, a zvýšit komfort služeb pro zmíněné cílové skupiny,“ dodává Alena Hynková, vedoucí odboru sociálních služeb magistrátu.

Speciální linka Z 72, která byla zřízena za účelem přepravy zdravotně postižených občanů a seniorů v době nedostatečné obslužnosti města bezbariérovými spoji, je nyní minimálně využívána. Zdravotně postižení tímto autobusem nejezdí vůbec. „Během zhruba posledních patnácti let se situace změnila. Až na několik výjimek neexistují v Plzni linky neobsluhované alespoň jedním bezbariérovým spojem. Speciálním autobusem Z 72 nyní přepravujeme v průměru jen čtyři až šest osob,“ vysvětluje ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Michal Kraus důvod, proč tato linka se zavedením nového systému od letošního 1. dubna 2014 přestane jezdit.

„To, co odbor sociálních služeb vnímá jako důležité, je zajištění přepravy těžce zdravotně postižených občanů podle jejich individuálních potřeb. I přes značný posun ve vybavenosti vozového parku dopravních podniků existuje řada různých důvodů, pro které nemohou někteří handicapovaní využít či využívat běžnou městskou veřejnou dopravu. A stejné je to i v případě převozu zdravotně postižených dětí do škol,“ říká Alena Hynková.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: plzen.eu

Ing. Andrej Babiš byl položen dotaz

Vážený pane Babiši

Obracím se na Vás jako na budoucího premiéra, protože si myslím, že je nutné řešit následující problém. Legálně se u nás prodávají drogy s HHC, THC a další. Na sociálních sítích se dočtete, že rodiče či učitelé či kamarádky řešili bezvědomí dětí po požití jakýchsi bonbonů, trubiček a kdoví čeho ješt...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

V Přerově se začíná jezdit bez drkotání. Přejezdy jsou hladké, cyklisté jsou spokojení

16:05 V Přerově se začíná jezdit bez drkotání. Přejezdy jsou hladké, cyklisté jsou spokojení

Plynulé přejezdy bez nepříjemného drnkání – to je výsledek nedávno dokončené úpravy cyklistických tr…