„Čeká nás bouřlivá investiční výstavba a to samozřejmě ovlivní dopravu. Proto potřebujeme posílit koordinační prvek. Chceme tím zabránit například tomu, aby se dostaly do kolize objízdné trasy pro jednu stavbu s objízdnými trasami jiných staveb, aby v jeden moment byly opravovány dva klíčové úseky, které pak způsobí kolaps některé lokality a podobně,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.
SUPERDIO a pro něj určený koordinátor bude shromažďovat informace ke všem připravovaným stavbám na území města Plzně, době jejich realizace, zahrne investiční plány všech veřejných investorů, tedy především státu, Plzeňského kraje, ale také městského odboru investic, Vodárny Plzeň a Správy veřejného statku města Plzně. Současně bude nadále fungovat koordinační skupina, která se bude ve spolupráci s projektantem podílet na navrhování efektivních objízdných tras. Poprvé si nechala krajská metropole SUPERDIO zpracovat v roce 2016.
Náročné období sníží komfort života
„Mezi významné stavební akce, které nás v nejbližších měsících a letech čekají, patří rozšíření silnice I/27 v úseku Třemošenský rybník – Orlík, rekonstrukce Studentské ulice, dopravní stavba I/20 a II/231 v Plzni, Plaská – Na Roudné – Chrástecká, 2. etapa, rekonstrukce Dlážděné ulice, prodloužení tramvajové tratě k Západočeské univerzitě, oprava povrchu Wilsonova mostu, repanelizace tramvajových tratí Slovanská a Karlovarská pod rondelem, rekonstrukce Mohylové ulice, oprava Rooseveltova mostu, celoplošná oprava Francouzské ulice, rekonstrukce vnitrobloku Republikánská – Rokycanská, rekonstrukce tramvajových tratí Solní, Zbrojnická a Koterovská, stavební úpravy Lobezské, Revoluční ulice a další,“ doplnil náměstek.
Podle něj si radnice uvědomuje, že půjde o náročné období, které sníží komfort života Plzeňanů po dobu realizace dopravních staveb a žádá proto občany o trpělivost. Na SUPERDIO pro období 2019 – 2022 město uvolní 2,4 miliony korun.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV