Lidé na něm ve srozumitelné formě naleznou informace, jež potřebují při komunikaci s úřadem. Je zde zjednodušený popis dvou stovek životních situací, v nichž se lidé mohou ocitnout a potřebují je s úřady řešit. V nejbližší době dojde také k rozšíření možnosti ověření prostřednictvím bankovní identity. Tím se výrazně zvýší počet lidí, kteří skrze EPO získají přístup k elektronickému podání a dostanou možnost vyřídit podstatou část formalit z pohodlí domova.
„Snažíme se využívat technologie tak, aby pomáhaly lidem. Zároveň si uvědomujeme, že komunikace je základ. V tomto duchu jsme se pustili do inovace Elektronického portálu občana – chtěli jsme nejčastější situace, které občané přicházejí řešit na úřad, umístit na jeden portál ve srozumitelné formě, tedy tak, jak se je lidé snaží na internetu hledat, a takovým způsobem, aby i bez znalosti úřední terminologie věděli, co mají dělat,“ uvedl primátor města Plzně Martin Baxa.
Popis životních situací dříve našli občané na oficiálním webu města Plzně. Postupy byly rozdělené na dvě části podle toho, zda danou problematiku řeší magistrát nebo úřady městských obvodů, což občané často nerozlišovali. Ovšem formuláře pro řešení životních situací byly jinde, a to na Elektronickém portálu občana.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV