Město Prachatice dosud používalo pro svou vizuální prezentaci městský znak nebo městskou vlajku. Tato prezentace neodpovídala trendům současné doby ani požadavkům na komunikaci s občany a prezentací města směrem k veřejnosti. Proto vedení města usilovalo o vytvoření jednotného vizuálního stylu města Prachatice.
Jste pro zbudování základny NATO na českém území?Anketa
Na základě uvedeného dotačního titulu byla v loňském roce vypsána soutěž o vytvoření návrhu jednotného vizuálního stylu města Prachatice. V pětičlenné soutěžní porotě zasedali tři nezávislí odborníci, kteří mají zkušenosti s tvorbou vizuálních stylů a zároveň s účastí v soutěžích tohoto typu. Zbývající část soutěžní poroty tvořil zástupce vedení města a městský architekt. Porotou vybraný vítězný soutěžní návrh Studia Dipozitiv, s.r.o., projednala rada i zastupitelstvo města. Náklady na vytvoření jednotného vizuálního stylu činí 423.500 Kč vč. DPH, polovina částky bude hrazena z dotačního titulu.
V současné době připravujeme návrh smlouvy. Poté, co smlouvu schválí rada města, začnou intenzivní práce na tvorbě vizuálního stylu. Zhotovení komplexního díla je časově i obsahově náročné, proto jsme proces rozdělili do třech částí. Předpokládáme, že první a druhá část bude dokončena nejpozději do září letošního roku a třetí část v červnu 2023.
Jednotný vizuální styl města Prachatice zefektivní a sjednotí komunikaci nejen uvnitř úřadu, mezi městem zřízenými a založenými společnostmi, ale též s veřejností a vhodně doplní a podpoří image města. Základními prvky vizuálního stylu je především logo, jednotné písmo a barevnost, informační a prezentační tiskoviny, užití historického heraldického znaku. Jednotnou podobu budou mít také internetové stránky města, orientační a navigační systémy, označení budov a majetku, prostorové poutače, propagační předměty (městský merch) apod.
Jednotný vizuální styl je zakotven v grafickém manuálu, který kodifikuje všechny důležité prvky vizuální komunikace a jasně stanovuje pravidla jejich užívání. Manuál řeší i pravidla užití heraldického znaku města Prachatice a jednoznačné vymezení způsobu jeho užívání vedle nově vytvořeného loga města. Užívání jednotného stylu zaručí efektivnější a úspornější komunikaci.
Cílem zavedení jednotného vizuálního stylu je užívání vizuálně sjednocených prvků komunikace a prezentace, které vyjadřují identitu Prachatic.
Věříme, že značka dvou zkřížených klíčů je silný prvek, který jasně určuje identitu našeho města odkazující k bohaté historii a mířící ke slibné budoucnosti.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV