Praha: Fond solidarity pomohl s odstraněním následků povodní z 2013

19.03.2015 13:45

Odstraňování následků povodní, které Prahu postihly v roce 2013, znamenaly pro rozpočet hlavního města poměrně značnou zátěž. Fond solidarity Evropské unie některé vynaložené prostředky zpětně kompenzuje a i díky němu se město s následky povodní finančně velmi dobře vyrovnalo. Na sanaci postižených lokalit a nasazení náhradní dopravy během povodní Praha z Fondu solidarity Evropské unie v rámci 2. dotačního kola v roce 2014 obdržela celkem 32.069.400 Kč.

Praha: Fond solidarity pomohl s odstraněním následků povodní z 2013
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pohled na Prahu

Po povodních v červnu 2013 bylo v Praze 1 a 2 nutné provést úklid a opravy náplavek především v oblasti nábřeží Ludvíka Svobody, pod Štefánikovým mostem, Na Františku, na sjezdu u Rudolfina, Hořejším nábřeží, Rašínově nábřeží, podél zdi u sjezdu u Výtoně, vyústění Botiče a v Praze 5 na Smíchově. Dále bylo nutné na Rašínově nábřeží a v oblasti Na Františku a Smíchova provést georadarový průzkum náplavek.

Důkladnou sanaci povodněmi postižených míst, spočívající především v úklidu nanesených odpadků, jejich odvezení a odstranění nevhodných dřevin bylo nutné dále provést například v Praze 4 - Braníku, Hodkovičkách, Modřanech a Komořanech, v Praze 5 na Smíchově, v Malé a Velké Chuchli, Lahovicích a Radotíně, v Praze 6 - Dejvicích, v Praze 7 na Štvanici, v Holešovicích, Troji, Bohnicích, v Praze 10 - Záběhlicích a v Dubči. Na Císařském ostrově byly likvidovány naplavené objekty a proveden georadarový průzkum komunikací. 

Hlavní město Praha na tyto práce vynaložilo ze svého rozpočtu celkem 24.393.000 Kč, které pak v závěru roku 2014 obdrželo zpět v rámci dotace z Fondu solidarity Evropské unie.

V průběhu povodní bylo také nutné zajistit přijatelným způsobem základní dopravní obslužnost v místech, kde byl preventivně ukončen provoz metra, nebo kde došlo k zatopení nebo poškození komunikací. Náhradní dopravu v místech preventivně uzavřených úseků metra zajišťoval tramvajemi i autobusy především Dopravní podnik hl. m. Prahy. Dále byly využívány i služby soukromých dopravců a svým dílem k odlehčení pražské hromadné dopravě přispěly i České dráhy. Celkově se náklady na náhradní dopravu vyšplhaly na 7.676.400 Kč, které hlavnímu městu také ve formě dotace kompenzoval Fond solidarity Evropské unie.

Nad rámec uvedených prostředků pak městská příspěvková organizace Galerie hl. m. Prahy během 2. dotačního kola Fondu solidarity Evropské unie získala částku 33.576 Kč. Tyto finanční prostředky byly použity na georadarové měření podloží komunikací v areálu Trojského zámku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Magistrát hl.m. Prahy

Tomio Okamura byl položen dotaz

nezávislost

Dobrý den, podle vás jsme nejsme politicky nezávislí, znamená to, že volby jsou u nás zbytečné? Taky tvrdíte, že je třeba, abysme byli nezávislí i ekonomicky a v zemědělství. Je to ale vůbec možné, když je naše ekonomika závislá na exportu a na německé ekonomice? A co se týče zemědělství, jak chcete...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberec: Přijďte si zacvičit do nových venkovních posiloven

13:33 Liberec: Přijďte si zacvičit do nových venkovních posiloven

Odbor ekologie a veřejného prostoru zrealizoval pro občany města Liberce dvě nové venkovní posilovny…