„Praha se touto rekonstrukci zařadí po bok dalších moderních evropských měst v rámci umění využití veřejného prostoru a jeho jednotlivých prvků. Mostní oblouky mají velice zajímavou historii - již na počátku 20. stoleti byly zabedněny a při rozvoji automobilismu v nich byly umístěny garáže. V tuto chvíli dostanou pro Pražany mnohem atraktivnější využití, kdy zde vznikne zajímavá skladba provozu různorodého charakteru. Pravě s ohledem na jedinečnost tohoto prostoru vznikl tenký konsensus - kdy budoucí provozovatelé nebudou definováni pouze výší nájemného, ale i kvalitou obsahu. Vybírat je bude porota složená ze širokého spektra subjektů, od zástupců hlavního města a městské části Praha 8 až například po architekty, kteří u celé myšlenky revitalizace stáli od počátku. Moc se těším, až si sem budeme moci přijít na kávu anebo pivo a navštívit i další zajímavé provozy,“ říká radní hl. m. Prahy pro oblast správy majetku Jan Chabr.
Rada hlavního města Prahy udělala další krok k obnově celého prostoru na území Karlína, když schválila na svém pravidelném jednání schéma budoucího provozování plánovaných vestaveb v obloucích Negrelliho viaduktu. Těch na základě vypracované koncepční studie z roku 2019 vzniknou v příštích letech zhruba čtyři desítky.
Celkem se jedná o tři modely provozování vestaveb. První z nich počítá s komerčním pronájmem za předem stanovené nájemné, kdy se bude soutěžit typ provozu a program podniku. Nájemní smlouva má být stanovena na dobu určitou 5 let a následně může být prodlužována ve dvouletých intervalech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV