Město Přerov nemá dokončen páteřní dopravní systém. Státní investice se soustřeďovaly pouze do údržby stávajících komunikací. Ve městě již dlouhá desetiletí nebyla vybudována žádná nová státní komunikace. Přehlcený severojižní tah je naváděn na silnice nižších tříd, i na místní komunikace. Pro severojižní směr se užívají i silnice v centru města, které jsou tímto zahlceny a devastovány a dynamickým zatížením trpí i kulturní památky.
Aby město bylo schopno nárůstu dopravy aspoň nějakým způsobem čelit, bylo nuceno v roce 1997 zprůjezdnit střed města a na své náklady přeřešilo všechny strategické křižovatky buď na okružní, nebo na světelné s dynamickým systémem řízení-nejdříve pomocí indukčních smyček, které jsou již nahrazovány videodetekcí. A jsou to křižovatky i se silnicemi I. třídy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV