O vítězích rozhodla devítičlenná porota složená ze zástupců organizací zaměřených na tematiku dopravy, architektury, urbanismu, krajinářské architektury, výtvarného umění a ochrany životního prostředí. Mezi jinými rozhodoval MgA, ing. arch. Michal Fišer, člen České komory architektů, Ing. Bc. Dagmar Kočárková z České silniční společnosti a ČVUT v Praze, Ing. Peter Klučka ze slovenského Ministerstva dopravy, Ing. Martina Havlová, Ph.D. z České asociace pro krajinářskou architekturu a další. Složení poroty a zpráva o výběru nejlepších projektů jsou k dispozici na oficiálních webových stránkách soutěže ZDE.
„Bylo nám jasné, že cykloopatření vzbudí zejména mezi řidiči vášně, nicméně složitou dopravní situaci a obrovský počet aut si každý z nás uvědomuje a je jasné, že musíme jít naproti zlepšení dopravní situace všemi možnými směry. Jak umožněním bezpečnější jízdy cyklistům a bezpečnější chůze pěším, tak i úpravami parkovacího režimu,“ popsal situaci starosta Třebíče Pavel Pacal.
„Je důležité povzbudit zástupce měst, aby vnímali, že dopravě může pomoci i orientace na pěší a cyklistickou dopravu. Soutěže jako Cena Víta Brandy mohou pomoci ke sdílení zkušeností dobré praxe,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka, který byl čestným hostem slavnostního předávání cen 24. března v komunitním centru Rybářský dům na pražské Kampě.
Má Markéta Pekarová Adamová vaši důvěru?Anketa
„Do soutěže bylo přihlášeno celkem 54 projektů z Česka i ze Slovenska a výběr těch nejlepších jsem porotcům nezáviděl. Ocenění si zaslouží všichni, kdo opatření pro cyklisty a chodce plánují a realizují a mění pohled na veřejný prostor,“ řekl Jaroslav Vymazal, předseda spolku Partnerství pro městskou mobilitu.
Spolek Partnerství pro městskou mobilitu, který soutěž organizuje, se věnuje problematice městské a regionální mobility a podporuje kvalitní proměny veřejného prostoru. Přihlášené projekty najdete na webových stránkách platformy CityChangers Česko, která sdružuje příklady dobrých změn, jejich autory a ambasadory a dlouhodobé iniciativy v městské mobilitě a dopravě v Česku a na Slovensku.
O Ceně Víta Brandy
Soutěžní přehlídka Cena Víta Brandy byla určena především městům a obcím za dopravní stavby nebo jiná opatření, kterými se zlepšily podmínky pro aktivní mobilitu, trávení volného času, kultivaci veřejného prostoru, ochranu životního prostředí nebo zmírnění klimatických změn. Všechny důležité informace o soutěži najdete na stránkách ZDE.
Architekt Vít Branda (1963–2009), jehož jméno soutěž nese, je autorem lávky na nábřeží Maxipsa Fíka v Kadani. Řešení lávky kopírující skalní masiv v souvislosti s využitím navazujícího nábřeží a stezky je v českých podmínkách výjimečné a bylo nominováno mezi nejlepší evropské stavby posledních let.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV