Hlavními prvky nové identity jsou autorské písmo a typografický symbol se silným odkazem k místnímu prostředí. Vizuální styl navrhlo studio Colmo jako vítězný návrh v designérské soutěži organizace Czechdesign. Historii šperkařství, českého granátu, horolezectví a vitality místních obyvatel vtiskli autoři ze studia Colmo do vizuálního konceptu, kterým se nově bude město Turnov prezentovat. Klíčovým prvkem celého návrhu je typografické logo, používající na míru upravené písmo Granát Sans písmařem Janem Charvátem ze studia RenegadeFonts.
„Nová značka města evokuje fasety drahokamů, českého granátu a minerálů. Je i zároveň připomínkou tradice horolezectví a průmyslu optických technologií. Nakloněné roviny tahů písma kromě asociace skalnaté soutěsky vzbuzují i pocit budoucího růstu, vývoje a dynamiky města. Logo je plné energie, vitality, stejně jako život občanů žijících v tomto městě,“ popisuje Miroslav Roubíček ze studia Colmo.
Součástí identity je i výrazná litera „T“, používaná jako samostatný grafický prvek, například v ilustracích. Dalším prvkem je motiv nakloněné roviny – tzv. fasety –, který vychází z loga a dodává vizuálním materiálům pohyb a dynamiku. Barevná paleta pracuje s odstíny, navazujícími na místní charakteristiky. Červená připomíná granát, zelená okolní lesy, béžová skály a modrá řeku Jizeru.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV