„V tomto má Vsetín největší nedostatky. K čemu jsou megalomanské plány na stavbu lanovky, když na Ohradě již dva roky páchne kanalizace, chodníky jsou samá díra a MHD máme nejdražší v celém Česku? S trochou nadsázky říkáme: namísto lanovky, opravme nejdřív vozovky,“ glosuje Michal Berg.
Právě doprava je jednou z priorit KOVu. „Udělali jsme si srovnání a zjistili, že MHD na Vsetíně je nejdražší v Česku. Zatímco roční Lítačka v Praze stojí 3650 Kč a v Brně šalinkarta 3325 Kč, na Vsetíně zaplatíte za celý rok 4000 Kč. Nejdelší kupón se totiž dá koupit jen na tři měsíce a stojí 1000 Kč,“ vyjmenovává Michal Berg jeden z problémů v dopravě. „Potřebujeme MHD zlevnit snížením ceny za dlouhodobé jízdenky minimálně o čtvrtinu. Ale také zkvalitnit, aby spoje více vyhovovaly lidem, navazovaly na vlaky nebo příměstské autobusy a jezdily častěji,“ dodává Berg.
Kromě MHD je pak v dopravních plánech KOV větší podpora cyklodopravy budováním bezpečných cyklostezek. „Čím více lidí bude jezdit autobusem nebo na kole, a to včetně elektrokol, tím volněji bude na ulicích pro ty, co autem jezdit musí,“ podrthuje Michal Berg. KOV naopak nepodporuje zdražování parkování v centru města. „Cestu vidíme ve zlepšení nabídky jiných druhů dopravy. Čím bude parkování na oficiálních místech dražší, tím budou lidé více parkovat tam, kde se nesmí, nebo kde v místech určených primárně pro rezidenty, jako je Kolonka,“ vysvětluje Michal Berg .

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV