Vsetín: Město buduje nové autobusové nádraží, u polikliniky vyrůstá okružní křižovatka

31.10.2024 13:44 | Tisková zpráva

Zatímco cestující mohou na Vsetíně již několik týdnů užívat služeb nového vlakového nádraží, v jeho okolí pokračuje čilý stavební ruch. Ten si vyžádá od pondělí 4. listopadu omezení pro chodce i motoristy (viz níže).

Vsetín: Město buduje nové autobusové nádraží, u polikliniky vyrůstá okružní křižovatka
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dolní náměstí ve Vsetíně

V zanádraží buduje soukromý investor obytný soubor, který nabídne nebytové prostory a také téměř 250 bytů. Město Vsetín tam současně finišuje s výstavbou páteřní dopravní infrastruktury. „Hotové jsou nové mosty přes mlýnský náhon Na Lapači a U Křivačkárny, po nichž povedou přístupové komunikace do zanádraží z Rokytnice a Rybníků. V současnosti pracujeme na silničním propojení z Lapače. Dále se dokončuje komunikace podél železniční trati a záchytné parkoviště u výstupu z pochodu, který zanádraží propojuje s nástupišti železniční stanice a dopravním terminálem. Tento výstup je ale ještě uzavřen. Důvodem je právě neukončená stavební činnost v zanádraží. Občané by tak z podchodu vycházeli do staveniště. Pokud půjde vše podle plánu, do konce letošního roku by mohly být městské stavební práce v zanádraží hotovy a na začátku roku příštího bychom chtěli komunikace zprovoznit a dosud uzavřený výstup z podchodu otevřít,“ konstatoval starosta Jiří Čunek (KDU-ČSL) s tím, že městem financovaná stavební činnost v zanádraží běží výrazně rychleji, než se předpokládalo. „Podle původních předpokladů jsme tam měli končit až v půli roku 2025. Jsme tedy až o půl roku v předstihu,“ pochvaluje si starosta.

Pokud se týká přednádražního prostoru, tam město aktuálně buduje kanalizace a provádí přeložky kabelových inženýrských sítí. Pracuje se také na narovnání komunikace Nádražní ulice. „Za tímto účelem jsme zrušili jeden pás nástupišť současného autobusového nádraží, který narovnané Nádražní ulici musel ustoupit. Začala také výstavba okružní křižovatky před poliklinikou, přístupové komunikace do parkovacího domu a nového autobusového nádraží. Jedna jeho část vyroste mezi dopravním terminálem a nástupišti železniční stanice, což umožní cestujícím rychlý přestup mezi autobusy a vlaky. Druhá část nového autobusového nádraží bude situována v navazujícím prostoru mezi parkovacím domem a železnicí,“ přiblížil starosta, podle jehož dalších slov se radní zabývají možnostmi budoucího využití prostoru současného autobusového nádraží, které bude po vybudování toho nového zrušeno. Z toho důvodu zadali zpracování urbanisticko-architektonické studie.

Stavební činnost v přednádraží by měla podle starosty pokračovat nejen v příštím roce, ale částečně i v roce 2026. „Příští rok očekáváme zprovoznění Nádražní ulice včetně okružní křižovatky a příjezdu do parkovacího domu tak, aby mohl sloužit motoristům. To výrazně zlepší dopravní situaci v centru města,“ sdělil starosta Čunek, který současně reagoval na dotazy některých občanů, jež zajímá, proč město stavební činnost v přednádraží nerealizovalo souběžně s přestavbou vlakového nádraží. „Souběh takto rozsáhlých investičních akcí by byl velmi komplikovaný a technologicky prakticky nemožný. Staveniště by se rozprostřelo na velké území, na němž by docházelo ke kolizím při práci zhotovitelů jednotlivých staveb a stěží by se v tomto prostoru dal zajistit bezpečný pohyb cestujících využívajících veřejnou dopravu. Výrazně větší negativní dopad by to mělo i na celkovou organizaci dopravy ve městě,“ prohlásil starosta Čunek.

Na sociálních sítích se v souvislosti s vlakovým nádražím v poslední době hodně diskutuje také o problémech při nastupování cestujících do vlaků a vystupování z nich. Terčem kritiky jsou velké mezery mezi hranou nástupišť a podlahou některých vlakových souprav. S žádostí o vyjádření k tomuto odbornému problému jsme se obrátili na investora přestavby vlakového nádraží – Správu železnic. Podle jejího mluvčího Dušana Gavendy není problém způsobem nesprávně provedenou výstavbou nástupišť. „V rámci investic Správy železnic se staví bezbariérová nástupiště se standardizovanými rozměry a výškou nástupní hrany 550 mm nad kolejí, aby napříč železniční sítí umožňovala snadný nástup do moderních nízkopodlažních vlaků nejen cestujícím s omezenou pohyblivostí, ale i těm s kočárky a podobně. Skutečná míra pohodlí při nastupování do konkrétního spoje ale také závisí na typu a konstrukci vlaků, které dopravci na dané trati aktuálně nasazují do provozu,“ vysvětlil Gavenda.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Sokolov: Co si o městě myslí jeho obyvatelé i lidé zvenčí

22:09 Sokolov: Co si o městě myslí jeho obyvatelé i lidé zvenčí

Počátkem roku proběhlo dotazníkové šetření, jehož cílem bylo lépe porozumět tomu, jak lidé Sokolov v…