Přestavba vlakového nádraží a s ní související investice, do nichž plánuje Správa železnic investovat téměř dvě a půl miliardy korun, má odstartovat v září letošního roku a skončit v závěru roku 2024. Dojde během ní mimo jiné k redukci současného kolejiště a jeho směrové úpravě tak, aby mohla být zřízena zastřešená bezbariérová nástupiště. Současnou výpravní budovu, kterou čeká demolice, nahradí moderní dopravní terminál. Ten bude integrovat železniční dopravu s autobusovou a ostatní silniční. Z toho důvodu dojde k přesunu autobusového nádraží do těsného sousedství dopravního terminálu a vyroste zde také pětipatrový parkovací dům s kapacitou 300 stání. Vjezd i výjezd z něj povede po nové komunikaci, která se napojí na ulici Nádražní v místě nové okružní křižovatky u polikliniky.
„Město společně se Správou železnic, Ředitelstvím silnic Zlínského kraje a dalšími zainteresovanými organizacemi řeší v části přednádražního prostoru především přesun autobusového nádraží, narovnání Nádražní ulice či stavbu okružní křižovatky u polikliniky. Pracovní schůzky probíhají každý týden a koordinuje se na nich v této chvíli například etapizace a provázanost stavebních prací v návaznosti na samotnou přestavbu železniční stanice,“ uvedl starosta Jiří Růžička.
Současně probíhají i jednání o přeměně zanádražního prostoru – lokality bývalé Delty, Lapače a části Rokytnice.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV