„Intenzivní přípravy na vybudování nového vlakového nádraží odstartovaly po volbách v roce 2014, kdy jsme v Bruselu zjišťovali, jakým způsobem je pro státy Evropské unie nastaven dotační program na podporu rozvoje veřejné dopravy. Díky tomu jsme věděli, že nádraží našeho typu musí mít pro získání plné dotace v blízkosti nákupní zónu a důležitou součástí je bezprostřední blízkost autobusového nádraží. Nákupní zónu se nám podařilo ve spolupráci se soukromým investorem vytvořit s tím, že se od počátku počítalo s jejím propojením s novým nádražím. Další důležitou věcí bylo, že jsme s předstihem pro případ, že bychom je při přestavbě potřebovali, nakupovali pozemky od Českých drah. Poté jsme nechali zpracovat studii budoucí podoby, která zahrnovala novou obchodní galerii a také vlakové nádraží a teprve poté jsme celý koncept projednali s Ministerstvem dopravy a Správou železnic. Naše příprava se vyplatila, protože k velké spokojenosti města obě instituce naše náměty přijaly a dnes vidíme výsledek. Mluví se o rekonstrukci, ale jde vlastně o úplně nové nádraží v místě starého,“ přiblížil starosta Vsetína Jiří Čunek (KDU-ČSL), který jako první muž radnice stál při výše popsaných vyjednáváních a přípravách přestavby nádraží.
V rámci zmíněných příprav výstavby nového nádraží se město dohodlo se soukromou společností Valatrans, že ta na pozemku města postaví obchodní galerii, která bude podchodem propojena s autobusovým a vlakovým nádražím a zároveň jím propojí centrum města a jeho další části. Společnost Valatrans vložila do výstavby obchodní galerie, která byla otevřena v roce 2019, zhruba 400 milionů korun a město do své části stavby, tedy Náměstí Jarmily Šulákové a části podzemního parkoviště, celkem 66 milionů korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV