Z Bruntálu až k hrázi po nové cyklostezce

02.08.2020 13:34

Cyklisté dostanou v budoucnu možnost projet celý levý břeh Slezské Harty po nové cyklostezce. Cyklostezka vznikne spojením stávajících zpevněných úseků s novými tak, že výsledkem bude ucelená více než dvacetikilometrová zpevněná trasa bez velkých převýšení a v blízkosti vodní hladiny.

Z Bruntálu až k hrázi po nové cyklostezce
Foto: bruntal.net
Popisek: Náměstí města Bruntál
reklama

Realizace cyklostezky je rozdělena do jedenácti úseků. Úseky označené lichými čísly počítají s využitím stávajících zpevněných cest s živičným povrchem, které byly postaveny coby obslužné komunikace v době výstavby vodního díla. V případě úseků se sudými čísly se bude jednat buďto o zcela novou výstavbu, nebo o rekonstrukci a zpevnění stávajícího povrchu. Tyto sudé úseky budou mít taktéž živičný povrch a šířku 3 metry. Celková délka cyklostezky bude 21 420 m. Zatímco realizaci úseků 8 a 10 připravuje Mikroregion slezská Harta, úseky 2, 4 a 6 má na starosti město Bruntál.

Město dostalo na projektovou přípravu dotaci v rámci programu Podpora rozvoje cykloturistiky v MSK na rok 2019 +. Celkové výdaje na zpracování dokumentace pro společné povolení stavby úseků 2, 4 a 6 činí 642 812,5 Kč a dotace 267 859 Kč. Dokončení projektové dokumentace je plánováno do konce letošního roku, následovat bude stavební řízení. Mezitím s přípravami úseků 8 a 10 pokračuje Mikroregion Slezská Harta (MSH), který předložil projekt nazvaný Zlepšení infrastruktury pro cykloturistiku v příhraničních území Moravskoslezského a Trenčianského kraje v rámci dotačního titulu Interreg V-A Slovenská republika – Česká republika.

Anketa

Které z menších stran byste hodili svůj hlas?

5%
5%
hlasovalo: 1422 lidí

Mikroregion už získal stavební povolení na oba úseky a letos v září očekává definitivní schválení projektu včetně rozhodnutí o poskytnutí dotace. Poté proběhne výběrové řízení na zhotovitele a samotná stavba. Rozpočet projektu MSH počítá pro českou stranu s náklady ve výši 1 636 790 eur. Podle současných předpokladů by cyklostezka mohla být hotova do dvou let po započetí stavby, vzhledem k její délce, pozemkovým i technickým aspektům však zatím nelze stanovit pevný termín dokončení v celé plánované délce.

Stezka povede od Bruntálu lokalitou „za lomem“ do Dlouhé Stráně, odtud dále podél hlavní silnice (po pravé straně) k mostu přes Haldůvku, poté se stočí doprava do lesa a bude pokračovat k loukám naproti Karlovci. Odtud, nově postaveným úsekem, se bude vinout podél vody do Razové a dále prakticky až k hrázi, povětšinou místy, která už nyní hojně využívají cyklisté na horských a trekingových kolech.

S cyklostezkou vznikne v rámci projektu MSH také propagační materiál ve formě skládané cykloturistické mapy. Materiál bude pro všechny partnery projektu stejný a bude jak v české verzi, tak slovenské verzi. Vytvořená mapa bude obsahovat také výčet a stručný popis přírodních a kulturních zajímavostí. Tato cyklostezka má být doplněna o cyklostezku vedoucí na protějším břehu přehrady tak, aby vznikl okruh okolo celé přehrady.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: PV
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Nový Bor: SVS začíná s výměnou dalších vodovodních řadů

20:44 Nový Bor: SVS začíná s výměnou dalších vodovodních řadů

Severočeská vodárenská společnost, a.s. (SVS) vymění v následujících týdnech poruchové vodovodní řad…