Realizace cyklostezky je rozdělena do jedenácti úseků. Úseky označené lichými čísly počítají s využitím stávajících zpevněných cest s živičným povrchem, které byly postaveny coby obslužné komunikace v době výstavby vodního díla. V případě úseků se sudými čísly se bude jednat buďto o zcela novou výstavbu, nebo o rekonstrukci a zpevnění stávajícího povrchu. Tyto sudé úseky budou mít taktéž živičný povrch a šířku 3 metry. Celková délka cyklostezky bude 21 420 m. Zatímco realizaci úseků 8 a 10 připravuje Mikroregion slezská Harta, úseky 2, 4 a 6 má na starosti město Bruntál.
Město dostalo na projektovou přípravu dotaci v rámci programu Podpora rozvoje cykloturistiky v MSK na rok 2019 +. Celkové výdaje na zpracování dokumentace pro společné povolení stavby úseků 2, 4 a 6 činí 642 812,5 Kč a dotace 267 859 Kč. Dokončení projektové dokumentace je plánováno do konce letošního roku, následovat bude stavební řízení. Mezitím s přípravami úseků 8 a 10 pokračuje Mikroregion Slezská Harta (MSH), který předložil projekt nazvaný Zlepšení infrastruktury pro cykloturistiku v příhraničních území Moravskoslezského a Trenčianského kraje v rámci dotačního titulu Interreg V-A Slovenská republika – Česká republika.
Které z menších stran byste hodili svůj hlas?Anketa
Mikroregion už získal stavební povolení na oba úseky a letos v září očekává definitivní schválení projektu včetně rozhodnutí o poskytnutí dotace. Poté proběhne výběrové řízení na zhotovitele a samotná stavba. Rozpočet projektu MSH počítá pro českou stranu s náklady ve výši 1 636 790 eur. Podle současných předpokladů by cyklostezka mohla být hotova do dvou let po započetí stavby, vzhledem k její délce, pozemkovým i technickým aspektům však zatím nelze stanovit pevný termín dokončení v celé plánované délce.
Stezka povede od Bruntálu lokalitou „za lomem“ do Dlouhé Stráně, odtud dále podél hlavní silnice (po pravé straně) k mostu přes Haldůvku, poté se stočí doprava do lesa a bude pokračovat k loukám naproti Karlovci. Odtud, nově postaveným úsekem, se bude vinout podél vody do Razové a dále prakticky až k hrázi, povětšinou místy, která už nyní hojně využívají cyklisté na horských a trekingových kolech.
S cyklostezkou vznikne v rámci projektu MSH také propagační materiál ve formě skládané cykloturistické mapy. Materiál bude pro všechny partnery projektu stejný a bude jak v české verzi, tak slovenské verzi. Vytvořená mapa bude obsahovat také výčet a stručný popis přírodních a kulturních zajímavostí. Tato cyklostezka má být doplněna o cyklostezku vedoucí na protějším břehu přehrady tak, aby vznikl okruh okolo celé přehrady.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV