Adamová (TOP 09): Novelu školského zákona jsme schválili, ale neuzavírejme téma inkluze...

22.04.2015 15:53

Návštěvu tzv. inkluzivní školy, která vytváří spravedlivé prostředí pro všechny děti, zorganizovala pro poslance předsedkyně podvýboru pro lidská práva Poslanecké sněmovny a pražská poslankyně Markéta Adamová (TOP 09). Společně s Ligou lidských práv navštívili Základní školu Generála Janouška v Praze, která je od roku 2013 držitelem certifikátu Férová škola.

Adamová (TOP 09): Novelu školského zákona jsme schválili, ale neuzavírejme téma inkluze...
Foto: TOP 09
Popisek: Poslankyně TOP 09 Markéta Adamová

„České základní školy mohou být inkluzivní stejně jako tato pražská škola. Můžeme jim pomoci lepším nastavením zákona, aby mohly plně realizovat své poslání,“ řekla k návštěvě Markéta Adamová.

Novelu školského zákona nedávno podepsal prezident, ačkoliv se počátkem roku vyjadřoval k inkluzivnímu vzdělávání velmi skepticky. Poslankyně Markéta Adamová ho vzápětí dopisem vyzvala, aby svůj postoj veřejně vysvětlil. Na sociálních sítích její výzvu podpořilo přes čtyři tisíce lidí. A například skupina The Tap Tap uspořádala na podporu inkluzivního vzdělávání koncert. Podle poslankyně Adamové je individuální integrace žáků nedílnou součástí moderního vzdělávání a inkluzivní školství je téma, kterému je nutné věnovat se dlouhodobě. Současný stav má totiž k ideálu daleko.

„Ačkoliv jsme schválili nyní novelu školského zákona, která mimo jiné definuje podpůrná opatření pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách, je důležité toto téma ještě neuzavírat a dále se mu věnovat,“ míní Markéta Adamová. „Považuji za důležité, aby se politici seznamovali s fungováním škol přímo v terénu a hovořili s těmi, jichž se pak změny dotknou nejvíce – s učiteli, řediteli škol ale i samotnými žáky,“ dodala.

Mezi podpůrná opatření, které stát žákům se speciálními vzdělávacími potřebami nově poskytne, patří například využití tlumočníka pro sluchově handicapované děti, vzdělávání podle individuálního plánu, použití kompenzačních pomůcek a speciálních učebnic, či využití asistentů pedagoga ve výuce. Poslední jmenované opatření ocenili v závěrečné diskuzi i pedagogové ZŠ Generála Janouška a všichni přísedící se shodli na tom, že využití asistentů ve výuce je nezbytné i do budoucna. 

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: TOP 09

Vaše návštěvy škol

Vážená paní Pekarová, mám dotaz ohledně Vašich besed na středních školách. 1. Proč setkání organizujete v rámci školní výuky? Proč to není v pozdních odpoledních hodinách, např. od 17:00 h, kdy už všem žákům vyučování končí. (Např. Střední odborná škola pro administrativu EU, kde to do rozvrhu žák...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Armáda na boj připravena není, a ještě dlouho nebude

18:45 Vích (SPD): Armáda na boj připravena není, a ještě dlouho nebude

Se závěrem roku přichází bilancování, a v oblasti Ministerstva obrany se není moc čím chlubit.