Pokud ho nakonec schválí a protlačí parlamentem bude to znamenat úplné uzavření železničního trhu a monopol Českých drah na dlouhé roky dopředu.
Ve hře je 45 miliard Kč pro kraje na provoz vlaků. Kraje nacházející se zatím pod vládou ČSSD se až na výjimky k soutěžím nemají. České dráhy tak mají velkou naději, že dostanou tyto peníze na 15 let (jde o financování 2019-2034) dopředu ještě před krajskými volbami. Šlo by o stejně skandální krok, jako když úřednická vláda Jana Fischera v roce 2009 schválila financování železnic na 10 let dopředu, aniž by do toho měli možnost promluvit voliči.
Jako politik usilující o mandát do krajských voleb s vizí prosazovat tržní řešení problémů bych měl smůlu. Stejně tak všichni občané, kteří chtějí větší kvalitu za nižší cenu a samozřejmě všichni soukromí dopravci. Hospodářská komora uvádí, že uvedené řešení by znamenalo nulové inovace, horší služby a vyšší nároky na krajské rozpočty i státní rozpočet, dlouhodobou finanční zátěž. To ale vlády socialistů nikdy neodradilo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV