Informace o výdajích na unijní propagandu přinesla předevčírem euroskeptická iniciativa Business for Britain (BfB), o které jsem jako o významném hráči v debatě o britském vystoupení z EU informoval minulý měsíc.
V roce 2014 tvořily výdaje na přímou propagaci EU 664 milionu eur (18 miliard Kč). Takový údaj by byl ale významně podhodnocený, protože zahrnuje jen rozpočtové položky, u kterých byla propagace EU a „politických priorit EU“ přímo primárním účelem. BfB upozorňuje, že existuje mnoho dalších položek, u kterých jsou výdaje na komunikaci jednou z aktivit, nebo kde mohou výdaje jít i na komunikaci. Po sečtení všech takových položek (včetně přímých) se dostaneme k celkové sumě 3,878 miliardy eur (přes 100 miliard Kč).
Pro srovnání poslední podobná nezávislá studie provedená v roce 2008 sečtením výdajů (pomocí stejné metodologie, jakou použili analytici BfB) na propagaci EU došla k sumě 2,4 miliardy eur (65 miliard Kč). Závěr je jednoznačný: Čím větší krize, tím více peněz na propagandu EU vydává.
Propagandu EU lze rozdělit do čtyř „oblastí aktivity“:
1. „Komunikující Evropa“: Zaujatá informační kampaň EU

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV