Děkuji za slovo. Vážené poslankyně, vážení poslanci, rád bych se také vyjádřil ve třetím čtení k tomuto návrhu. Ta cesta byla dlouhá, dlouho jsme jednali nad poslaneckým návrhem. To je jedna z věcí, kterou bych hned na začátku vytkl tomuto návrhu. Jedná se o plnění vládního prohlášení. Dalo by se čekat, že to bude předloženo coby vládní návrh zákona, nikoliv poslanecký. Když jsem interpeloval pana premiéra, zdali můžeme očekávat, jestli další návrhy z vládního prohlášení vlády bude předkládáno poslaneckými návrhy a proč tento, tak po části, kterou pan premiér přednesl něco o ODS, 20 letech její vlády atd., tak vlastně řekl, že ministerstvo nebylo schopno v reálném čase připravit takový návrh. Proto šli cestou poslaneckého návrhu.
Tím, že se šlo cestou poslaneckého návrhu, se vlastně tento návrh vyhnul legislativnímu procesu a zejména bych zmínil meziresortní připomínkové řízení, což se otisklo trochu na tomto návrhu. Předkladatelé vlastně v návaznosti na připomínky z ministerstev hned připravili komplexní návrh k původnímu.
Ten je vlastně pod písmenem A a trošku se duplikuje i pod písmenem B. Do komplexního návrhu A jsem rád, že výbor zařadil i dva naše pozměňovací návrhy, které už tady pan předkladatel zmínil. Jedná se o etický kodex, kterým se budou řídit pracovníci agentury, zejména pak i jeho předseda, a porušení tohoto etického kodexu bude důvodem pro vypovězení pracovněprávní smlouvy s jakýmkoliv zaměstnancem i s předsedou agentury.
Dále zde je zařazen i návrh, aby v plánu sportu, který schvaluje vláda, bylo vymezení zacílení prostředků na cílové skupiny. To znamená - což teď trošku postrádám v oblasti sportu - říci si, prostředky, které dáváme do oblasti sportu, na jaké cílové skupiny je dáváme. Zdali na volnočasově sportující děti, nebo na talentově sportující děti, na profesionální sport či reprezentace a tak dále.
Zmínil bych další pozměňovací návrhy, které jsme zde podali. Několik těch návrhů se týká transparentnosti v oblasti sportu, transparentnosti sportovních organizací. Zde jsme se setkali při projednávání ve výborech se značný odporem, což mě trošku zarazilo, protože v počátku, když se vůbec začalo mluvit o sportu, každý zmiňoval transparenci. Nicméně předložený návrh zákona tu transparenci neobsahuje. Když tedy zmíním třeba transparenci hospodaření sportovních organizací a orgánů v oblasti sportu, tyto obsahují pouze pozměňovací návrhy. A když jsme se zabývali tím, aby kupříkladu u těch nejmenších sportovních organizací byla transparence, ale přitom je to administrativně nezatížilo, navrhli jsme úplně nejobyčejnější opatření - a to, aby měli transparentní účet. Abychom věděli, do jaké organizace ty veřejné prostředky putují. Ani toto nebylo přijato ve výboru a vlastně všechny pozměňovací návrhy ohledně transparence výborem neprošly, což považuji docela za škodu.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV



