Bělobrádek: Na mediálním trhu musí být rovné podmínky

17.10.2017 18:35

Bez svobodných a pluralitních médií není svoboda ani demokracie. I na mediálním trhu musí platit rovné podmínky. A právě to dnes neplatí a hrozí monopol internetových gigantů typu Google nebo Facebook.

Bělobrádek: Na mediálním trhu musí být rovné podmínky
Foto: Zuzana Koulová
Popisek: Pavel Bělobrádek

„Klasická média musejí dodržovat tiskový a vysílací zákon, dohlížejí na ně vysílací rady, v případě přešlapu jim hrozí soudy na ochranu osobnosti a tresty za pomluvu či šíření nenávisti. Dále u nás platí daně a zaměstnávají redaktory a editory, kteří získávají a ověřují informace,“ řekl Pavel Bělobrádek, předseda KDU-ČSL.

Nic z toho neplatí pro technologické giganty typu Google nebo Facebook.

„Technologických gigantů se netýká žádná národní legislativa. Neodpovídají za jimi šířený obsah; pokud umožní šíření fake news, černé propagandy, nenávisti nebo pomluv, nehrozí jim žádné sankce. Přestože zde vytvářejí miliardové zisky, neplatí daně. Vydělávají na obsahu, za který neplatí a jež vytvořila klasická média a tak dále,“ dodal Bělobrádek.

KDU-ČSL si vymínila, že stranická inzerce se nesmí ani zprostředkovaně objevit na konspiračních a proruských webech. Strana se nehodlá smířit se současnou situací.

Pro KDU-ČSL jsou svobodná média zásadní. Demokracie totiž stojí a padá s pravdivým informováním.

KDU-ČSL přichází s řešením nastavení rovných a férových podmínek:

         1.   Velké internetové firmy u nás ze svých miliardových zisků musejí platit daně
         2.    Je třeba dodržovat autorská práva a platit výrobcům obsahu, zpráv a videí
         3.    I technologické platformy musejí odpovídat za informace, jež šíří
         4.    Občané musejí svá osobní data a soukromé informace poskytovat dobrovolně

„Toto vše máme v našem dlouhodobém programu. Čili nejde o nějaký předvolební nápad na poslední chvíli. Samozřejmě, že regulaci internetových gigantů může zvládnout zase jenom gigant. A tím je EU. Proto se KDU-ČSL připojí k iniciativám na půdě Unie a bude prosazovat přijetí takové antimonopolní a mediální legislativy, která narovná podmínky v internetovém podnikání s informacemi a reklamou. Pokud má někdo pocit, že jsme moc malí a že to nezvládneme, tomu doporučuji, ať si vzpomene, jak to bylo s nekvalitními potravinami. Před 5 lety, kdy jsme byli ještě mimo Sněmovnu, nám také nikdo nevěřil, když jsme začali bojovat proti dvojí kvalitě potravin. Ale KDU-ČSL toto téma prosadila v české vládě, přidala se V4 a nakonec nám dala zapravdu i EK. Je to důkaz, že když má někdo téma a jde si opravdu za ním, tak ho v EU prosadí. Kverulováním a blábolením se nic nevyřeší. Nechceme technologický pokrok zastavit. Naopak chceme, aby sloužil všem. To však nelze bez férových pravidel,“ uzavřel Pavel Bělobrádek , který si téma obrany svobody médií před monopolem technologických gigantů vzal za své.

MVDr. Pavel Bělobrádek, Ph.D., MPA

  • KDU-ČSL
  • originální osobnost, konečně,jako každý člověk
  • poslanec

reklama

autor: PV

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

vedení

Pane Nachere, jste hodně výrazná osobnost a jako jeden z mála z ANO máte podle mě i schopnost se domluvit i s ostatními stranami. Proč tento váš potenciál nevyužijete a nekandidujete do vedení? Nebo to není podle vás možné, když je tam Babiš a jeho nejvěrnější? Podle mě je škoda, že vedení ANO není ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Premiér Fiala: V zahraničí se vždycky snažím najít chvíli na setkání s krajany

21:10 Premiér Fiala: V zahraničí se vždycky snažím najít chvíli na setkání s krajany

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k setkání s krajany.