Birke (ČSSD): Ministerstvo dopravy by mělo konečně začít fungovat. Kšefty ze státem dělá především Agrofert

13.11.2016 17:33

Andrej Babiš hájí svého ministra dopravy Ťoka všemi možnými i nemožnými způsoby.

Birke (ČSSD): Ministerstvo dopravy by mělo konečně začít fungovat. Kšefty ze státem dělá především Agrofert
Foto: archiv starosty
Popisek: poslanec a starosta Náchoda Jan Birke (ČSSD)

Vrcholem jeho argumentačního eskamotérství je veřejné přiznání, že „celá země je rozkopaná“. Zapomněl přitom dodat, že jednotlivé opravy vznikají naprosto neřízeně a chaoticky, což na českých dálnicích a silnicích způsobuje stále se opakující kolapsy. Není právě toto jeden z mnoha důvodů, proč by pan Ťok měl ze své funkce odejít?

Bohužel další výroky pana Babiše bránící ministra dopravy již tak zábavné nejsou a není možné nad nimi mávnout rukou:

1) ČSSD nedělala a nechce na ministerstvu dopravy dělat nějaké kšefty. ČSSD nikdy neuvedla, že by na ministerstvo dopravy chtělo svého člověka. Ctíme koaliční dohodu: ministerstvo dopravy patří hnutí ANO. Jenom zdvořile říkáme: Prachař ani Ťok nebyly dobré volby. Zkuste to napotřetí, snad už to vyjde. Občané by si to zasloužili.

2) Prodloužení smlouvy s firmou Kapsch je důkazem neschopnosti hnutí ANO problém s mýtem řešit, nikoliv naopak, jak říká pan Babiš. Výsledkem totiž je: 1) pokuta od ÚHOSu ve výši 1 000 000 korun (zaplatí daňoví poplatníci), 2) další pokračování nevýhodné smlouvy bez transparentního výběrového řízení s firmou Kapsch (zaplatí daňoví poplatníci), 3) žaloby ze strany společnosti SkyToll (případné prohry zaplatí daňoví poplatníci), 4) otevřené výběrové řízení, kde by stát získal nejlepší nabídku na provozování mýta, v nedohlednu (zaplatí daňoví poplatníci).

3) ČSSD není žádným způsobem spojena se společností SkyToll. Pokud pan Babiš říká, že ano, měl by uvést důkazy nebo mlčet. Ve skutečnosti nabídl SkyToll provozovat mýto o 20 % levněji než Kapsch. Místo toho přišlo podepsání nové smlouvy s Kapschem v neděli mimo úřední dny a hodiny tak, aby se případné námitky konkurence eliminovaly. Vrcholem Ťokova alibismu bylo, že smlouvu nepodepsal on, ale jeho náměstek.

4) Stará moudrost říká „podle sebe, soudím tebe“. Pan Babiš má zřejmě obsesivní představu, že se všichni chovají jako Agrofert. Ten získal v posledních deseti letech veřejné zakázky až za 35 miliard korun. Není to právě pan Babiš a Agrofert, kdo dělá kšefty a parazituje na státu a ČSSD je jediná strana bránící mu v tom, aby republiku zcela ovládl? Pak by totiž jeho výroky dávaly smysl….

Jan Birke, odborný mluvčí ČSSD pro oblast dopravy

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

17:11 Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

Přetahování se východu se západem v Evropě a jejím okolí provázejí četné barevné revoluce versus reg…