Bratský (ODS): Zákony psané krví. Proč zrovna strážníci mají mít výjimky k používání vozítek Segway?

13.01.2016 11:53 | Zprávy

Projev na 18. schůzi Senátu 13. 1. 2016 k novele zákona o silničním provozu, ve funkci zpravodaje tohoto senátního tisku:

Bratský (ODS): Zákony psané krví. Proč zrovna strážníci mají mít výjimky k používání vozítek Segway?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Bratský

Já možná pojmu tu zpravodajskou zprávu trochu netradičně v této chvíli, protože tři výbory, to znamená asi skoro většina z vás, kteří zde sedí v sále, kteří zde sedíme v sále, jste se zabývali tímto tiskem již na svých výborech. A upřímně řečeno – řada z vás, kteří v těch výborech nesedí, se stala těmi, kteří podávají pozměňovací návrhy, kterých se tentokrát sešlo nevídaně na to, jak jsme zvyklí v Senátu.

Musím říct, že navíc drtivá většina těchto pozměňovacích návrhů přišla absolutně na poslední chvíli, některé dostáváme ještě v této chvíli na stůl, takže jsem si asi 3 - 4 sem přilepil, protože se malinko změnily oproti tomu, co jsem dostal od jejich nosičů včera.

Já bych to shrnul pro vás asi takto. Novela zákona, tak, jak jsme ji dostali po 3. čtení z Poslanecké sněmovny, tak já bych ji rozdělil asi na dvě takové části. V jedné se objevují prvky kolem cyklistů, Segwayů a autoškol – tam se objevily pozměňovací návrhy na poslední chvíli, ještě než vůbec zákon stačil vstoupil v platnost, tak už profesní skupiny různé nás tady bombardují a říkají, co je všechno v zákoně špatně, co by chtěly změnit, jaké z toho mají city, pocity, jestli v autoškolách, když je motocykl takový a s dvěma řídítky, nebo s jedním... Prostě na odborné úrovni nelze tyto pozměňovací návrhy opravdu posoudit tak, abychom teď mohli rychle rozhodnout. To je moje stanovisko ke všem těmto pozměňovacím zákonům. To samé platí o Segwayích. Ještě jsme ani nezavedli v městském provozu věci, které tento zákon přináší, o kterých bylo voláno z velkých měst. Ano, ostatních se to pochopitelně netýká. Ale velkých měst ano. A už se zase ozývají připomínky, co v tom provozu na chodnících, a jestli vůbec Segwaye mají jezdit. Do toho má tedy výjimku samozřejmě městská policie. Proč zrovna oni mají mít, nebo nemají mít nějaké zvláštní k tomu výjimky? Kolem cyklistů – samozřejmě, dlouho se volalo po tom, aby byly upraveny pro cyklisty nějak podmínky. Jakmile to ministerstvo udělá, už se ozývají přímo z cyklistických spolků připomínky a už nám zase říkají, co máme udělat – ještě dneska na poslední chvíli. K těmto pozměňovacím návrhů já dopředu říkám, že jako zpravodaj budu mít zásadní NE, zásadní svoji připomínku, a to z důvodů, které jsem před chvílí řekl, že nejsou na odborné úrovni projednány. Je to na nás jenom vytvářený nějaký tlak narychlo něco změnit, aniž bychom domysleli 100% důsledky toho, co by toto mohlo znamenat.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Neslibujete vzdušné zámky?

- Jak přesně a za jak dlouho chcete zajistit 200 tisíc nových domovů? A přijde vám to dost? - Jaké daně chcete snížit a jak docílit zlevnění? Čeho? Protože drahé je vše! - Jak hodláte zatočit z korupcí? To už jste přeci slibovali - znamená to tedy, že jste tento slib nesplnili? - Jak chcete zajist...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministryně Decroix: Banda pindíků motoristů bulí, že je na ně Apolena zlá

22:31 Ministryně Decroix: Banda pindíků motoristů bulí, že je na ně Apolena zlá

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Apoleně Rychlíkové a příznivcům Motoristů.