Chládek: Rozvoj školství se musí vrátit mezi absolutní priority každé vlády

11.07.2013 21:06 | Zprávy

ČSSD odmítá dnešní prohlášení bývalého ministra Nečasovy vlády Petra Fialy o tom, že svému nástupci předává resort školství stabilizovaný a v pořádku. Výsledky mezinárodních srovnání, dlouhodobá stagnace státní finanční podpory školství či tragický stav v čerpání peněz z fondů EU usvědčují bývalého ministra z toho, že neříká pravdu.

Chládek: Rozvoj školství se musí vrátit mezi absolutní priority každé vlády
Foto: senat.cz
Popisek: Senátor Marcel Chládek
Ministři Nečasovy vlády Josef Dobeš a Petr Fiala byli ve své snaze řídit ministerstvo školství neúspěšní. Josef Dobeš se zapíše do historie jako ministr, který připravil školství o několik miliard korun z fondů EU. Petr Fiala pak bude vždy spojen s naprosto nevýrazným vedením rezortu a s neúspěšným pokusem změnit pravidla pro vysoké školy, pro která nenašel dostatečnou politickou ani odbornou podporu.
 
Nový ministr školství Dalibor Štys přebírá resort v těžké situaci. Ať už bude mise Rusnokovy vlády jakkoli dlouhá, je nutné, aby se v klíčových oblastech neztrácel čas. Školství se musí vrátit zpět mezi absolutní priority jakékoli vlády, Rusnokovu nevyjímaje.
 
Podle ČSSD by se měl proto nový úřednický ministr soustředit především na následujících šest priorit:
- pokračovat v přípravě novely vysokoškolského zákona
- připravovat změny financování regionálního školství, protože současná podoba je neufinancovatelná
- stabilizovat státní maturitu, protože současný dočasný model je nastaven jen do roku 2014
- dokončit kariérní řád pedagogů
- určit strategii podpory učňovského a odborného školství
- řešit nedostatek kapacit mateřských škol
 
ČSSD již veřejnosti představila pro všechny oblasti svá řešení a pozitivní návrhy změn, které mají za cíl českému školství pomoci. 
 
Nový ministr by také neměl zavírat oči před opakujícím se "velkým letním problémem", kdy řada škol postupuje tak, že učitele na prázdniny pošlou na Úřad práce, aby je v září opět zaměstnaly. A stejně tak by měl zvážit návrhy svých předchůdců v oblasti plošného testování žáků 5. a 9. tříd, kde by bylo řešením testovat jen reprezentativní vzorek žáků.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: ČSSD

Proč by měl Babiš dotace vracet?

Že by tím přibyly peníze do rozpočtu je sice asi fakt, ale není přeci jediný, kdo je čerpá. Tak proč zrovna jen on? Neměly by se tak spíš dotace zrušit? A jestli je Babiš dostal nějak neoprávněně, tak není na místě řešit to, jak je to možné a zda je jediný? A taky, zda by za neoprávněné přidělení mě...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nedvěd (SOCDEM): Učedníci Václava Klause ve vládě nevěstí nic dobrého

11:17 Nedvěd (SOCDEM): Učedníci Václava Klause ve vládě nevěstí nic dobrého

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k vládě Andreje Babiše