Druhý největší evropský přístav Antverpy je důležitým logistickým centrem, které nabízí jedno z nejudržitelnějších, cenově nejvýhodnějších a také nejrychlejších dopravních spojení. S rozlohou 13 057 ha a s téměř 200 miliony tun přepraveného zboží ročně zdatně konkuruje největším přístavům na světě. Antverpy jsou velmi výhodnou destinací zejména pro zámořskou přepravu, neboť pro mnoho přepravních společností slouží jako takzvaný první i poslední přístav v Evropě. Ne bezdůvodně se přístavu říká „brána do Evropy“.
Mám proto obrovskou radost, že se České republice nyní podařilo s tímto strategickým přístavem navázat přímé nákladní železniční spojení. Nová pravidelná linka Czech Xpress, spojující Ústí nad Labem s Antverpami, byla oficiálně zahájena v antverpském přístavu dne 12. dubna. K symbolickému stisknutí tlačítka a odstartování prvního vlaku došlo za přítomnosti zástupce belgické ministryně pro mobilitu, předsedy přístavu Antverpy, náměstka ministra dopravy ČR Kamila Rudoleckého a představitelů belgické společnosti B logistics a jejich českého partnera ČD Cargo, kteří se podílejí na společném provozu.

České firmy tak mohou nově využívat tohoto rychlého, konkurenceschopného a především ekologického alternativního způsobu dopravy zboží, které by jinak muselo putovat po silnici. Expresní vlaky budou z obou destinací pravidelně vyjíždět až třikrát týdně a svého cíle by měly dosáhnout již za 24 hodin. Nový Czech Xpress s vysokými standardy kvality, který je v pořadí již 7. přímým železničním spojením evropské zelené sítě Xpress pod správou belgické společnosti B Logistics, vznikl jako reakce na vysokou poptávku ze strany společností v ocelářském a chemickém průmyslu a na trhu intermodální dopravy. Není tedy pochyb, že by nenašel své využití.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV