Dlabajová (ANO): ČR se může pochlubit přímým železničním spojením s přístavem Antverpy

17.04.2016 19:50 | Zprávy

Žádný jiný přístav v Evropě nezaujímá tak centrální a strategickou polohu jako přístav v Antverpách.

Dlabajová (ANO): ČR se může pochlubit přímým železničním spojením s přístavem Antverpy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Martina Dlabajová, europoslankyně za hnutí ANO

Druhý největší evropský přístav Antverpy je důležitým logistickým centrem, které nabízí jedno z nejudržitelnějších, cenově nejvýhodnějších a také nejrychlejších dopravních spojení. S rozlohou 13 057 ha a s téměř 200 miliony tun přepraveného zboží ročně zdatně konkuruje největším přístavům na světě. Antverpy jsou velmi výhodnou destinací zejména pro zámořskou přepravu, neboť pro mnoho přepravních společností slouží jako takzvaný první i poslední přístav v Evropě. Ne bezdůvodně se přístavu říká „brána do Evropy“.

Mám proto obrovskou radost, že se České republice nyní podařilo s tímto strategickým přístavem navázat přímé nákladní železniční spojení. Nová pravidelná linka Czech Xpress, spojující Ústí nad Labem s Antverpami, byla oficiálně zahájena v antverpském přístavu dne 12. dubna. K symbolickému stisknutí tlačítka a odstartování prvního vlaku došlo za přítomnosti zástupce belgické ministryně pro mobilitu, předsedy přístavu Antverpy, náměstka ministra dopravy ČR Kamila Rudoleckého a představitelů belgické společnosti B logistics a jejich českého partnera ČD Cargo, kteří se podílejí na společném provozu.

 

České firmy tak mohou nově využívat tohoto rychlého, konkurenceschopného a především ekologického alternativního způsobu dopravy zboží, které by jinak muselo putovat po silnici. Expresní vlaky budou z obou destinací pravidelně vyjíždět až třikrát týdně a svého cíle by měly dosáhnout již za 24 hodin. Nový Czech Xpress s vysokými standardy kvality, který je v pořadí již 7. přímým železničním spojením evropské zelené sítě Xpress pod správou belgické společnosti B Logistics, vznikl jako reakce na vysokou poptávku ze strany společností v ocelářském a chemickém průmyslu a na trhu intermodální dopravy. Není tedy pochyb, že by nenašel své využití.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Barbora Urbanová byl položen dotaz

Rozpočet

Když je podle vás rozpočet bez ambice, zajímá mě, zda ho tedy podpoříte nebo ne? Protože jestli ano, tak si podle mě slušně řečeno nevidíte do pusy nebo to hlasujete i pro věci, s kterými nesouhlasíte? Jakou má takové hlasování logiku?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Okamura (SPD): EU chce přikázat firmám používat jen elektroauta

16:02 Okamura (SPD): EU chce přikázat firmám používat jen elektroauta

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k plánu EU nařídit firmám elektromobily