Pracovní doba „od-do“ je u některých profesí snadno kontrolovatelná, u jiných to může být problém. Dokážete si ale představit, jak by taková kontrola odpracovaných hodin měla vypadat například u obchodního zástupce nebo kreativce, kteří mají flexibilní pracovní dobu nebo pracují z domu? Nejspíš se to brzy dozvíme.
Evropský soudní dvůr totiž ve svém novém rozsudku rozhodl, že všechny společnosti v Evropské unii musí zřídit systém zaznamenávající počet hodin, které jejich zaměstnanci odpracují každý den. Zastánci toto opatření kvitují s tím, že přispěje k ochraně zaměstnanců, dodržování jejich pracovní doby, odpočinku a odměn za přesčasy.
S tímto se mohu zcela ztotožnit v případě tradičních povolání vykonávaných na jednom místě a v určitém časovém rozmezí. Takové opatření jde ale zcela proti novým trendům pracovního trhu a vzniku nestandartních a flexibilních pracovních úvazků. Právě nezávislost a vlastní rozhodování o nakládání s pracovním i volným časem je jejich největší předností.
Pokouším si představit, jak bude taková kontrola měla vypadat, a napadá mě mnoho otázek. Například mě zajímá, co přesně je práce a kdy opravdu začíná a končí? Do pracovní doby má být totiž nově zahrnut i každý e-mail nebo telefonát zaměstnavateli. Ale co když dostanete uprostřed noci skvělý nápad? Jak to dát vědět zaměstnavateli a jak mu vykázat činnost?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV