Dolejš (ČSSD): Omezit průjezd kamionů je úkol pro nového ministra

30.11.2014 11:29

Vzhledem k tomu, že došlo ke změně na postu ministra dopravy, není jisté, zda bude dotažen do konce původní záměr bývalého ministra Antonína Prachaře (ANO) a ministerstvo dokončí a předloží vládě k projednání novela zákona o pozemních komunikacích, reagující na problematiku průjezdu kamionů v obcích.

Dolejš (ČSSD): Omezit průjezd kamionů je úkol pro nového ministra
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD

Proto poslanec Richard Dolejš urychleně připravuje interpelaci na nového ministra tak, aby veřejnost seznámil s dalším postupem vedení rezortu dopravy v této věci. Pro mnoho obcí a měst ve Středočeském kraji a celé ČR, zasažených negativními dopady neregulovaného průjezdu kamionů, je zlepšení kritického stavu naléhavé. K řešení této neutěšené situace by měla přispět právě připravovaná novela. Jejím cílem by mělo být zpřesnění pravidel pro stanovování zákazového dopravního značení na území obcí, které v důsledku obcházení mýtného systému čelí enormnímu zatížení kamionovou dopravou.

Podle Richarda Dolejše je třeba usilovat o to, aby se snížení počtu kamionů ve městech a obcích stalo prioritou ministerstva dopravy.

"Avizovaná novela zákona nebyla doposud odstoupivším ministrem Prachařem předložena vládě tak, aby v ní mohla být projednána a dostala se do Poslanecké sněmovny. Ihned po jmenování nového ministra mu budu adresovat písemnou interpelaci s konkrétními dotazy, jakou cestou se chce s úkolem omezit průjezd kamionů vypořádat, a budu na něj apelovat, aby do vlády příslušný návrh zákona co nejrychleji předložil. Navíc očekávám odhodlání řešit problematiku komplexněji a ne pouze dílčí legislativní úpravou," informoval poslanec a místostarosta Zdic Richard Dolejš, který omezení průjezdu kamionů dlouhodobě prosazuje.

Podle poslance Richarda Dolejše by skutečně systémové řešení představovalo plošné mýtné pro kamiony na všech silnicích nižších tříd. Toto opatření se však kvůli vysokým nákladům na jeho zavedení i následnou správu v současné době jeví jako příliš optimistické. Znamenalo by ale zásadní omezení úniků na platbách mýtného, což je vedle řady dalších negativ jako jsou škody na majetku, bezpečnost a dopady na životní prostředí, dalším z řady pádných argumentů pro jeho zavedení.    

"Ministerstvo dopravy však podle mých informací zvažuje rozšíření mýtného pro kamiony na silnicích I. kategorie. V připravované interpelaci mne proto bude mj. zajímat názor nového ministra na minimalistickou variantu tohoto systémového opatření. Ta by umožnila regulaci průjezdu kamionů po silnicích nižších tříd v úsecích, kde jsou vedeny souběžně s dálnicí, popř. rychlostní komunikací. Konkrétním příkladem je úsek dálnice D5 souběžný se silnicí II/605, vedoucí přes Zdice, Žebrák a Cerhovice. Podporu této variantě nevyloučil při setkání se starosty ve Zdicích ani premiér Bohuslav Sobotka," uzavřel poslanec Richard Dolejš (ČSSD).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ČSSD

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátorka Zwyrtek Hamplová: Orbán - Musíme Evropu zachránit před novodobými soudruhy

14:07 Senátorka Zwyrtek Hamplová: Orbán - Musíme Evropu zachránit před novodobými soudruhy

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k čtvrtečnímu projevu maďarského premiéra Viktora Orb…