Dolínek (ČSSD): Chceme, aby okolí dálnice bylo přijatelnější pro všechny. Poučili jsme se

12.05.2017 18:01 | Zprávy

Zhruba tři stovky Pražanů se přišlo seznámit do divadla U22 v Uhříněvsi s aktuálním stavem přípravných prací na dokončení jihovýchodní části Pražského okruhu, konkrétně tak zvané částí 511 propojující dálnici D1 s hradeckou dálnicí.

Dolínek (ČSSD): Chceme, aby okolí dálnice bylo přijatelnější pro všechny. Poučili jsme se
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Dolínek

“Cílem stavby je ochránit 300 až 400 tisíc Pražanů od negativních vlivů tranzitní nákladní a kamionové dopravy,” zdůraznil na setkání jeden z hlavních cílů této dlouhá léta chybějící důležité komunikace náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

V současné době ministerstvo životního prostředí posuzuje dokumentaci dopadů na životní prostředí, tzv. EIA. Rozhodnout v této věci má ministerstvo do půl roku. Podle “realisticky optimistického” odhadu investora stavby, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), by v polovině roku 2018 mohla být podána žádost o vydání územního rozhodnutí, které by mohlo být vydáno v roce 2019. A pokud by bylo stavební povolení vydáno již o rok později, staveniště může být předáno ke stavbě v roce 2021. První řidiči by tak komunikaci 511 mohli začít využívat v roce 2025.

Stavba 511 má mít 12,5 km, naprojektovány na ní jsou čtyři mimoúrovňové křižovatky a stavební náklady odhaduje ŘSD na 11,5 miliard korun. Další 3,5 miliardy jsou pak určeny na výkup pozemků. Komunikace má být vedena převážně zářezem do krajiny, dvěma tunely a bude doprovázena ochrannými valy a osmi a půl kilometry protihlukových stěn. Do nadstandardního zlepšení ochrany životního prostředí a zmírnění potenciálních negativních dopadů se aktivně zapojuje i pražský magistrát. Ten chce nejen vykupovat pozemky na rozšíření ochranných zelených pásů kolem stavby a sázet stromy i další zeleň, ale dotčeným městským částem zaplatit či dopracovat chybějící městskou infrastrukturu - ať již rekonstrukci komunikací, parků či kanalizace.

“Chceme, aby okolí dálnice bylo přijatelnější pro všechny. Poučili jsme se z případu části okruhu u Jesenice a já mohu slíbit, že řešení 511 bude přijatelnější a příjemnější pro všechny,” zdůraznil náměstek Dolínek, který zároveň přislíbil i vytvoření nových dopravních vazeb pro cyklisty i pěší provoz.

V cílovém ideálním stavu by pak Praha mohla získat podle jeho slov novou zeleň o rozloze 252 hektarů. “Kvalitou to samozřejmě nebude druhý Průhonický park na pořádání rodinných pikniků, ale bude to užitná zeleň třeba pro kondiční běhání nebo venčení psů,” upřesnil náměstek.

Na setkání v Uhříněvsi informoval veřejnost i profesor František Lehovec z dopravní fakulty ČVUT o posouzení tzv. regionální varianty okruhu.  Ta podle expertních názorů nemá nejen oporu v územních plánech, ale ani nemá požadovanou podporu dotčených měst a obcí a navíc není projekčně připravena.

Další setkání s veřejností je připraveno na 30.května v tělocvičně v pražských Běchovicích.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Předškolní péče

Tvrdíte, že je předškolní péče dostupnější. To je sice částečně pravda, ALE. Myslíte, že je to vaše zásluha? Není to náhodou proto, že se rodí čím dál méně dětí? A pak dostupnější také není pro všechny. Vzniká sice řada soukromých školek, dětské skupiny apod., ale máte ponětí, kolik stojí? Proč na n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zelení: Je čas jednat

23:08 Zelení: Je čas jednat

Komentář na veřejném facebookovém profilu strany k nedostatku vody