Dolínek (ČSSD): DPP dnes představil nové tramvaje Škoda ForCity Alfa

24.08.2015 21:52 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes slavnostně představil nejnovější typ tramvaje Škoda ForCity Alfa. Tramvaje z dílen plzeňské Škody Transportation prošly úpravou designu, interiéru i několika technickými změnami, které zvyšují pohodlí při cestování. DPP do roku 2018 získá celkem 125 kusů tohoto typu vozidel.

Dolínek (ČSSD): DPP dnes představil nové tramvaje Škoda ForCity Alfa
Foto: Praha.eu
Popisek: Petr Dolínek (ČSSD)

Do prostoru vozidel, určeného pro cestující, je nově zavedena výkonná klimatizace a také wi-fi připojení na internet s moderní technologií LTE. Stávající dřevěné sedačky ve vozidlech potom nahradily oblíbené plastové.

„Jednou z mých priorit v pozici radního pro dopravu je motivovat Pražany, aby více využívali veřejnou dopravu na úkor individuální automobilové. Vedle zlevněného ročního jízdného je nutné, aby MHD nabízela cestujícím i další benefity, jako je rychlost, bezpečí a komfort přepravy. Modernizované tramvaje jsou v tomto směru jednoznačným krokem kupředu. Je však třeba i nadále tvrdě pracovat a přinášet byť i drobná vylepšení, po kterých cestující volají," řekl náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

„Zkvalitňování podmínek pro cestování MHD je dlouhodobou prioritou Dopravního podniku. Jsem velmi rád, že modernizované tramvaje díky jejich inovovanému interiéru a řadě nových vylepšení nabídnou Pražanům vyšší pohodlí. Zároveň věřím, že vnější barevné odlišení tramvaje přispěje k prevenci mimořádných událostí, zejména na přechodech. Myslím, že je to krok, kterým posouváme naše služby s ohledem na pohodlí a bezpečnost správným směrem,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Základní znaky původního designu tramvaje 15T zůstávají zachovány

Celé čelo vozidel dostalo nový design – pro rychlejší a levnější opravitelnost po nehodách došlo také ke snížení počtu plastových dílů. Výrazně upravena byla rovněž barevnost tramvají, horní pás vozu je stříbrný oproti stávajícímu tmavému provedení, bílá barva místo šedé je použita pod okny. Střední díl čela vozu a rám čelního okna je žlutooranžový. Nad předními reflektory je designový LED pásek.

„Základní znaky původního designu tramvaje 15T zůstávají zachovány včetně celkového prostorového uspořádání. Změna vizuální podoby se soustředila zejména do 3 oblastí – do vnější barevnosti, do nového tvaru čelní masky a do interiéru s novými plastovými sedadly a novým stropním podhledem, v důsledku čehož dochází k částečně odlišnému barevnému působení interiéru,“ doplňuje Patrik Kotas, autor designu tramvají.

„Jsem potěšen, že dnes můžeme představit první inovovanou tramvaj ForCity Alfa pro Prahu. Podařilo se nám využít naše znalosti nejen z předchozích dodávek těchto tramvají, ale zejména z našich exportních zakázek. Do Turecka jsme dodali 72 tramvají, z nichž část využívá unikátní bateriový pohon, do Maďarska 31 nízkopodlažních vozidel a v současnosti běží kontrakt na šedesát tramvají pro slovenskou metropoli Bratislavu. Několik nových typů tramvají se nám navíc podařilo představit i v Číně. Je to pro mě důkaz, že naše vozy jsou kvalitní a je o ně ve světě zájem a proto jsem rád, že pražské tramvaje nyní získávají několik zásadních vylepšení, které jistě ocení především cestující, včetně mě,“ říká Josef Bernard, člen dozorčí rady a spolumajitel společnosti Škoda Transportation.

Úpravami prošel rovněž řídící software

Kromě úprav designu a interiéru tramvají bylo provedeno i několik technických změn. Velkou úpravou prošla mechanická brzda, která byla modernizována a odhlučněna, aby nedocházelo k nežádoucímu hluku při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti. Do kabiny řidiče pak byla vyvedena zásuvka 230V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů. Odlehčené jsou nově také kryty podvozků. Úpravami prošel rovněž řídící software vozu, do kterého byly promítnuty dlouhodobé poznatky z náročného pražského provozu.

Vozy budou umístěny ve vozovně Motol a po 17. říjnu 2015 budou vypravovány zejména na páteřní lince č. 9 a na dalších linkách do Řep a na Barrandov, které jsou velmi využívané. V letech 2017 a 2018 budou tyto vozy umístěny i do vozovny Žižkov, takže poté bude jimi páteřní linka č. 9 vybavená kompletně.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Proč jste si vybral za terč zrovna Feriho?

Já ho nehájím, dostal, co si zasloužil, ale ukažte mi stranu, která ve svých řadách neměla někoho, kdo byl čelil trestnímu stíhání nebo nebyl odsouzen? Je to přeci i případ ANO, kde dokonce v čele stál trestně stíhaný člověk a nikomu to nevadilo. Navážet se pak do jiných mi přijde z vaší strany dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hroza (TOP 09): Do infrastruktury investuje Pražská vodohospodářská společnost více než tři miliardy

23:08 Hroza (TOP 09): Do infrastruktury investuje Pražská vodohospodářská společnost více než tři miliardy

Rada hl. m. Prahy projednala roční plán obnovy, rekonstrukce, modernizace a rozvoje vodohospodářskéh…