Foldyna: Nejekologičtější i nejekonomičtější je lodní doprava

11.03.2021 13:39

Projev na 87. schůzi Poslanecké sněmovny 11. března 2021 – poznámka k interpelaci ministra Havlíčka k projektu kanálu Dunaj - Odra - Labe

Foldyna: Nejekologičtější i nejekonomičtější je lodní doprava
Foto: repro FB, tan
Popisek: Jaroslav Foldyna

Děkuji, pane předsedající, za slovo.

Já bych chtěl podpořit slova pana ministra. Nechci nikterak bojovat, protože rozumím tomu oprávněnému zájmu těch lidí, kteří tam žijí. Samozřejmě že splavnění Odry je v kontextu vytvoření kanálu Odra-Labe-Dunaj. Přátelé, musíme si uvědomit jednu věc, že jakékoliv zásahy do této přírody do jisté míry mají újmu na té přírodě. Mají újmu na té přírodě a my to kompenzujeme dalšími kroky a vodní doprava je tou nejekologičtější dopravou, to znamená, že vám řeknu jedno poznání. Loď, která jede a je naložena na 180 centimetrů, veze 32 kamionů, na té lodi je jeden motor a dva lidé, 43 kamionů má 43 motorů, 43 lidí a potenciálních nebezpečí, která tady vznikají. Čili je to ta nejekologičtější doprava a hlavně i nejekonomičtější. My tady třicet let splavňujeme Labe, třicet let jsme se nehnuli o krok. Víte, kdo na tom vydělává?

Anketa

Věříte léku ivermektin?

66%
7%
hlasovalo: 15207 lidí

Konkurenční firmy českého chemického průmyslu, konkurenční firmy investičních celků, metalurgické, protože oni nejsou schopni ty ceny srovnat a jediným nástrojem, kterým mohou konkurovat, je snižování mezd v českém průmyslu v oblasti zemědělství, protože dovážíme tisíce tun sojových šrotů a vyvážíme tisíce tun hotových substrátů, to znamená chmele, vyvážíme slady a tak dále. A abychom byli konkurenceschopní, musíme snižovat mzdy v těchto oblastech, ať je to metalurgie, kde dovážíme železné rudy a vyvážíme plechy a celky, ať je to chemický průmysl, kdy dovážíme apatity v tisíce tunách a vyvážíme hotová hnojiva. Takže já se domnívám, že ta újma na té přírodě je kompenzovaná a i člověk je součástí té přírody. Víte, někdy je problém těch konkurenčních firem, pak jsou to developeři, protože tam jsou blokace na těch pozemcích, které jsou zakomponovány, čili ona je to kompilace všeho.

Já pléduji na to, abychom dotáhli do konce splavnění Labe v kontextu vybudování toho kanálu, má-li se, nebo nemá-li se vybudovat, protože Bohumín je jedno z center, řekněme, a na jižní Moravě kolem Hodonínska je druhé centrum. To se potom propojí, napojí se to na ten kanál a spojí se to s tou severozápadní Evropou. Severozápadní Evropa je nejbohatší část té Evropy a jde tam největší přeprava zboží. A když ten český stát na tom prodělává - a on na tom v zásadě prodělává, protože všechno se realizuje přes spolkové dráhy na severozápad Evropy - a je to 19 milionů tun, a kdybychom na každé tuně vydělali jenom to euro, tak jsou to prostě veliké peníze, které se kompenzují na mzdách našich lidí. Takže já bojuji pro to a pléduji, podporuji kroky pana ministra a říkám - dělejte to rychleji!

Děkuji.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Paroubek (ČSSD): Šmardova SOCDEM na cestě podrazů

15:41 Paroubek (ČSSD): Šmardova SOCDEM na cestě podrazů

Od časů B. Sobotky, jehož je Šmarda věrným přítelem a učedníkem, strana Lidového domu nastoupila pod…