Hejtman Červíček: Kraj i stát plánují dál investovat do kvasinského regionu

14.11.2022 6:37

V solnickém kulturním domě se uskutečnilo setkání odborářů Škody Auto s vedením podniku, jehož se zúčastnil také hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček. S vedením kvasinského závodu dopoledne diskutoval o plánovaných krajských i státních investicích do regionu a během odpoledního programu odpovídal na otázky členů odborů.

Hejtman Červíček: Kraj i stát plánují dál investovat do kvasinského regionu
Foto: ODS
Popisek: Martin Červíček

„Pro mě je dnešní den důležitým pozváním k partnerovi, kterého si náš kraj nesmírně váží a chce s ním spolupracovat i v následujících letech. Kraj ve spolupráci s místními samosprávami postupně investují do tohoto regionu a jsem velice rád, že důležitost těchto projektů chápe i stát a finančně se na nich podílí. Chceme věnovat maximální úsilí zlepšení života v celém okolí kvasinského závodu, a to jak v dopravě, zdravotnictví i kulturním životě,“ uvedl hejtman Martin Červíček.

Projekt „Rozšíření strategické průmyslové zóny Solnice-Kvasiny a zlepšení veřejné infrastruktury v Královéhradeckém regionu“ se realizuje od roku 2015 na základě několika vládních usnesení a také memoranda podepsaného mezi vládou, krajem a společností Škoda Auto. Usnesením z roku 2020 se investice z veřejných prostředků navýšily na osm miliard korun. Automobilka investovala zhruba 7,2 miliardy korun a vytvořila 1300 nových pracovních míst.

Celková státní podpora projektu činí více jak osm miliard korun. Administraci projektů, které se týkají například zdravotnictví, dopravy či školství zajišťuje oddělení průmyslových zón krajského Centra investic, rozvoje a inovací.

„Silnice nebyly strukturálně připravené na tak velký přiliv pracovníků a automobilové dopravy, a tento dluh se nám daří rychle a efektivně splácet. Městům a obcím v okolí průmyslové zóny od nadměrné dopravy postupně ulevují četné dopravní stavby. Motoristé již užívají první část obchvatu Opočna, obchvat Domašína nebo rekonstruovaný podjezd pod železniční tratí v Krčíně,“ poznamenal Martin Červíček.

Stavbu druhé etapy přeložky silnice II/298, jíž se dokončí obchvat města Opočna, začal kraj letos na jaře. Terénní práce ale na místě probíhaly již od konce února. Celkové náklady budou 235 milionů korun včetně DPH. Stavba bude trvat tři roky a propojí první část obchvatu od kruhové křižovatky U Jordánku s výpadovkou na Třebechovice pod Orebem a Hradec Králové.

V různých fázích přípravy jsou také obchvaty Solnice, Častolovic, Rychnova nad Kněžnou a nové obslužné komunikace v rámci samotné průmyslové zóny. Ulehčit silnicím má také modernizovaná železniční trať s novou železniční stanicí v Lipovce.

Anketa

Jezdíte nakupovat do blízkého zahraničí?

48%
hlasovalo: 10711 lidí

V Královéhradeckém kraji také pokračuje výstavba klíčových dálnic. Práce na dlouho očekávaném spojení na Polsko po D11 se výrazně pohnuly kupředu. Ředitelství silnic a dálnic zahájí přípravné práce na úseku dálnice D11 mezi Trutnovem a státní hranicí v příštím roce. Stavba samotná se uskuteční v letech 2024–2026. Na úseku mezi Jaroměří a Trutnovem začne archeologický průzkum v roce 2024 a vlastní stavba je plánována v letech 2025–2026. Ředitelství silnic a dálnic v září zahájilo výstavbu také dlouho očekávaného obchvatu Nové Paky na silnici I/16. Komunikace je značně využívána zejména při cestách směrem z Prahy do Krkonoš a je také důležitou spojnicí mezi závody automobilky Škoda v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí.

„Není to jen dopravní infrastruktura, brzy začnou práce na výrazné modernizaci rychnovské nemocnice, která nebude sloužit jen místním obyvatelům, ale blízkost lékařské pomoci zvýší bezpečnost všem pracovníkům v kvasinském závodu. V současné chvíli probíhá výběrové řízení, které by mělo být dokončeno během prosince letošního roku. Předpokládané náklady na stavbu jsou 757 milionů korun, přičemž státní dotace bude činit 300 milionů korun,“ doplnil hejtman Červíček.

V rychnovské nemocnici vznikne zcela nový pavilon urgentního příjmu, který bude propojený se stávajícím pavilonem DIGP, který v uplynulých letech již prošel rekonstrukcí. V novém pavilonu budou: urgentní příjem včetně třídění pacientů s vazbou na interní a speciální vyšetřovnu, zákrokový sál a sádrovna, zázemí pro záchrannou službu, zázemí pro sanitáře, zobrazovací metody, ambulance chirurgické, ortopedické, interní včetně zázemí, oddělení odběrů, dále oddělení JIP, oddělení ARO, čtyři multioborové centrální operační sály s celým přidruženým provozem a lůžkové oddělení chirurgie a lůžkové oddělení ortopedie. Centralizace poskytované péče přinese zrychlení stanovení diagnózy a růst produktivity poskytované péče bez nároku na zvýšení počtu zaměstnanců. Provozní náklady se sníží o zhruba 20 milionů korun ročně.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

Tvrdil jste, že nejste vládní kandidát

Ale za svého poradce chcete člena vádní strany, konkrétně STAN. Navíc toho, kdo si chtěl ponechat mandát i podobu své stáže v zahraničí. Tak si představujete tu vaši slibovanou nezávislost? Můžete mi ji tedy přesně definovat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Okamura (SPD): Cynická a asociální bezohlednost

21:09 Okamura (SPD): Cynická a asociální bezohlednost

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k navrhovanému zvýšení věku odchodu do důchodu