„Celkem bychom takto opravili nebo zbudovali téměř jednapadesát kilometrů krajských silnic a dvaadvacet mostů. Mezi největší projekty by patřila další část stavby průtahu Rájcem, to jsou více než dva kilometry úplně nové komunikace a sedm mostů. Dalšími velmi náročnými projekty jsou například rekonstrukce cesty mezi Terezínem a Velkými Pavlovicemi, Tišnovem a Drásovem, Tučapy a Vyškovem nebo průtahy Suchohrdly a Příměticemi,“ přiblížil náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro dopravu a majetek Roman Hanák.
Do 1. výzvy IROP už kraj v minulosti úspěšně zaregistroval čtyři projekty, přičemž opravy silnic mezi Podivínem a Lednicí a Bzencem, Přívozem a Strážnicí už úspěšně běží. „Naším cílem je získat na rekonstrukce vozovek v Jihomoravském kraji co nejvíce peněz a co nejrychleji tak vyrovnávat vnitřní dluh, se kterým stát krajům tyto silnice odkázal. Kromě využití evropských peněz jednáme prostřednictvím Asociace krajů ČR o navýšení příspěvků ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ doplnil Hanák.