Přestože vzbuzuje u mnoha osob velké rozpaky, krajští představitelé se nám snaží představit tuto akci především jako velký úspěch. Tak jako hejtman Novák v přímém vstupu do vysílání České televize v den zprovoznění této trati (13.4.2015, k zhlédnutí zde http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/307665-o-cem-se-v-praze-mluvi-v-ostrave-uz-je/) .
V jeho pochvalné řeči mě zaujala odpověď na dotaz redaktora, jestli nová železniční trať na letiště s ročním počtem cca 260 tisíc odbavených osob (rok 2013) není příliš drahá (čas 5:05). Podle slov hejtmana má právě vybudovaná trať sloužit primárně pro dopravní obslužnost průmyslové zóny, vzdálené cca 1 km od nově vybudované železniční stanice s kapacitou cca 10 tisíc zaměstnanců. Zatím jsou zde zaměstnány cca 4 tisíce zaměstnanců a určitě ne pro všechny bude nově vybudovaná trať vhodná pro dopravu do zaměstnání. Druhým důvodem je železniční připojení na Multimodální terminál, který zatím existuje pravděpodobně pouze v záměru. Teprve jako jakási přidaná hodnota, tzv. „třešnička na dortu“ je dopravní obslužnost leteckého spojení ostravského letiště. Rozumím tomu tedy tak, že průmyslová zóna zatím není naplněna ani z poloviny, Multimodální terminál se plánuje a jako první krok jsme zatím zahájili dopravní obslužnost letiště.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Svobodni.cz