Začátkem letošního roku se český a saský premiér shodli, že jednou ze společných dopravních priorit je rychlé železniční spojení Prahy a Drážďan, kde se mimo jiné bude možno napojit na evropský systém vysokorychlostních tratí. Cesta z Drážďan do Prahy by se měla z dnešních více než dvou hodin zkrátit na 52 minut, z Ústí nad Labem dokonce na 26 minut. Trasa vysokorychlostní železnice by měla vést od Ústí po pravém břehu Labe šestnácti či sedmnáctikilometrovým tunelem, z něj vycházet v Litoměřicích, dál pokračovat k Terezínu a pak souběžně s dálnicí D8 do Prahy, přes Vysočany na Hlavní nádraží.
A právě v Litoměřicích by cestující od České Lípy mohli přestupovat na rychlé vlaky do hlavního města. Je k tomu ovšem třeba zrychlit i spojení z České Lípy do Litoměřic, tedy modernizovat trať 087. Částečně k tomu již dochází. Radikální rekonstrukcí prošlo loni litoměřické Horní nádraží, doslova v přímém přenosu můžeme sledovat největší modernizaci hlavního nádraží v České Lípě od doby jeho vzniku, před několika roky byl vyměněn most u Zahrádek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV