Humplík (ODS): Vedení Prahy přistupuje k parkování ve městě bez rozmyslu a vyvolává chaos

09.09.2014 11:40 | Zprávy

Projekt nového systému placeného stání, který měl od podzimu běžet v Praze 5 a 6 se nestihne.

Humplík (ODS): Vedení Prahy přistupuje k parkování ve městě bez rozmyslu a vyvolává chaos
Foto: Archiv FH
Popisek: Předseda pražské ODS Filip Humplík

Projekt nového systému placeného stání, který měl od podzimu běžet v Praze 5 a 6 se nestihne, tvrdí jak odborníci na dopravu, tak někteří komunální politici. Podle Filipa Humplíka, předsedy pražské ODS, navíc současný stav vyvolává jak na radnicích městských částí, tak u veřejnosti spíše chaos a měl by být proto řešen komplexně. Jinak dojde k přesouvání problému do vedlejších oblastí Prahy, kde je parkování zdarma.

“Nejprve je třeba důkladně prošetřit cenu zakázky, která zajistí nový systém parkovacích zón, protože téměř miliarda korun opravdu neodpovídá reálným nákladům. Částka není podložena žádnou studií a je pouhým odhadem úředníků. Co se týče samotného konceptu smíšených zón, tak jako ODS nejsme proti a tento model podporujeme. Občané Prahy by měli mít více možností zaparkovat i jinde, než jen v okolí svého bydliště. Otázkou ovšem je rozsah zón placeného stání. Jejich původním smyslem je ochránit historické centrum Prahy, tudíž se mi jeví jako zbytečné je rozšiřovat i na periferii města. Parkování na periferii by mělo být řešeno pomocí výstavby nebo P+R parkovišť popřípadě navýšení kapacity stávajících parkovišť a citlivou výstavbou parkovacích domů se zvýhodněnou cenou parkování pro lokální rezidenty. Parkovací domy je nutné vystavět jak v sídlištních oblastech Prahy 8, 9, 11, 12 a 13, ale i v centru města, tak abychom mohli rozšiřovat chodníky a vysázet stromořadí, která by oživila ulice našeho hlavního města," tvrdí kandidát na primátora za ODS Bohuslav Svoboda.

S novými zónami placeného stání přitom současné vedení města původně počítalo již od podzimu, a to pro městské části 5, 6 a 8. V dalším období se podle záměrů mělo rozšiřovat například do Prahy  4, 9, 11, 13 nebo 18. Návrh systému přitom zohledňuje hned čtyři různé možnosti parkování: placené stání pro ve smíšených a návštěvnických zónách a dále pak stání v rezidentních a ekologických zónách.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ODS

Jan Lipavský byl položen dotaz

Jak je možné, že někdo může zaútočit na infrastrukturu státu?

Jak to, že není lépe zabezpečena? Vy tvrdíte, že jste systém zdědil, ale to přeci není odpověď. Mohl jste ho změnit, posílit tak něco. A jak vůbec víte, že za útokem je Čína? A víte, čeho všeho se vlastně zmocnila? A ještě jedna věc, je pravda, že používáte Tik Tok, o kterém se ví, že je pod čínskou...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

KSČM: Síla mezinárodní solidarity

6:03 KSČM: Síla mezinárodní solidarity

Ze zahraničí přichází slova podpory od partnerských stran KSČM.