Dobrý den, pane předsedající, dobrý den, vážená Sněmovno.
Já bych tady chtěla vystoupit k panu ministrovi a celkově k Ministerstvu školství. Budu tedy hlavně hovořit na pana ministra Plagu, protože se ho to týká. Je škoda, že tady není, ale věřím, že si tento záznam z dnešního dne určitě pustí, nebo mu ho někdo převypráví. Ministerstvo školství během této celé situace mělo velmi krátký čas na to, aby připravovalo jednotlivá opatření, jelikož tato situace tady v období minulých let nikdy nebyla. Takže za to chci ministerstvu poděkovat, za jejich rychlé jednání, za to, že se snažili komunikovat se školami, snažili se tyto věci řešit velmi rychle a také samozřejmě ředitelům škol, kteří naopak zase museli velmi rychle reagovat na tato opatření, a učitelům a všem, kteří v celé této situaci naplno pracovali tak, aby se to dalo zvládnout. Takže opravdu velký dík i panu ministrovi Plagovi.
Ovšem musíme si nyní říct, které věci je dobré zlepšit, kterých věcí se vyvarovat, protože se může stát, že tato vlna zasáhne znovu, nebo v budoucnu zde bude jiná pandemie či jiný podobný krizový scénář a je nutné na to být připraven mnohem lépe, než tomu bylo doposud. Možná se v některých věcech budu opakovat s předešlými řečníky na toto téma, ale je vidět, že máme na to podobné, nebo někdy i shodné názory, že to zkrátka panuje napříč spektrem, a proto si myslím, že je dobré, že to tady zazní i třeba poněkolikáté, tyto obdobné věci, protože je nutné, aby se na tom pracovalo dál.
Ministerstvo školství vydalo manuál, kterým se školy měly řídit, kde jsou napsaná opatření, napsané kroky, jak mají ředitelé a učitelé postupovat. V tomto manuálu je však mnoho nesrovnalostí, které by bylo dobré opravit a zlepšit tak, aby ten manuál byl pro ředitele škol a učitele více jasný, aby ty nesrovnalosti zmizely, zkrátka aby byl připraven tak, aby ho škola mohla použít bez jakýchkoliv dotazů, aby se nemuselo telefonovat a dotazovat se, jak se to má přesně udělat. Zkrátka je nutné na tom ještě více pracovat.
Za mě v tuto chvíli námitky, které padly i na výboru, protože jsme tuto tematiku mnohokrát probírali i s panem ministrem, jsou tam věci, které si myslím, že je nutné více specifikovat. Ředitelé škol dokonce - mnohdy jsem od nich slyšela, že tento manuál nazývali kočkopes, což je velmi zvláštní přirovnání, ale tak to je.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV




