Ruku na srdce, co vlastně rozhoduje o tom, komu dáte ve volbách svůj hlas? Jsou to ideje, je to program, nebo jen marketing a dojem? A jak to vše ovlivňuje mediální manipulace? Nebylo by dobré zavést reklamaci i na politiky? My v SPD jsme pro.
Doba, ve které žijeme, je neskutečně dynamická. Nejen, že se na nás na všechny valí ze všech stran tisíce sdělení, viditelná i podprahová reklama na cokoliv. Fenoménem doby je také manipulace mysli a politický marketing. Jsme schopni si vůbec uvědomit, co je pravda, co je lež a co je výsledek práce manipulátorů, rozumějme politických poradců?
Nebudu si hrát na populistu a tvářit se, že SPD nepoužívá marketing. Já nelžu. Volební kampaně a politická komunikace je zcela přirozeným nástrojem k tomu, aby politická strana a politici sdělovali své názory. Přesto v posledních letech vidíme něco, co bych nejraději neviděl. Třeba takový Andrej Babiš, ten je mistrem manipulace. Jeho političtí poradci mu radí témata podle detailních průzkumů veřejných mínění. Stálost názorů se u něj nenosí, naopak. Názory je možné měnit i pětkrát po sobě, vždy populisticky dle toho, jak se na to lidé tváří. Jediným cílem je zavděčit se co nejvíce lidem. Je to to, co chceme? Má i politický program poslouchat zákazníky, tedy stále se měnit dle jejich nálad? Já si myslím, že ne. Ideje jsou nesmírně důležité a proto jsem rád, že SPD stále hlásá a usiluje o své priority. Je třeba neskutečné, jak protichůdně vystupuje Andrej Babiš v ČR a jak třeba na půdě Evropské unie, a to nejen v souvislosti s migrační problematikou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV