V Třebíči máme náměstí, které s plochou cca 2,2 ha patří k největším českým náměstím. Při pohledu z ptačí perspektivy je vidět, že cca 1/5 ze severní strany blokuje hustá doprava skrz náměstí, cca 1/2 ze strany východní parkoviště. Doprava v centru města je nejen problém, ale také, a možná zejména, velmi palčivá politická otázka - vzpomeňme, jaký povyk nedávno způsobilo, dle mého názoru spíše odborně zaměřené, leč možná nešťastně prezentované, video třebíčské studentky architektury. V této době vzniká na zastupitelstvu města výbor pro revitalizaci Karlova náměstí a snad se rozbíhá koncepční diskuse. Tak bych rád přispěl i svým pohledem obyvatele Třebíče.
Má omezení dopravy vliv na drobné podnikatele?
Osobně se domnívám, že volný vjezd na náměstí není klíčovým faktorem pro tržby podnikatelů a obchodů na náměstí. Argument, že v případě, že by byla doprava na náměstí regulovaná, tak by náměstí "přestalo žít" považuji za lichý. Je zřejmě pravda, že úplné odklonění aut z náměstí by zřejmě při jeho obrovské ploše vedlo k znatelnému útlumu aktivity. Nicméně je jistě možný kompromis mezi zachováním parkovacích míst (a tím oné požadované "dostupnosti" obchodů a služeb) a redukcí možnosti průjezdu přes náměstí jako možné trasy např. od pošty k mostu na Žerotínově náměstí.
Je nutný průjezd přes náměstí?
Podle mého názoru není. Stoprocentně není nutný pro běžná vozidla. Za vhodné řešení považuji umožnění vjezdu a výjezdu aut pouze Jejkovskou bránou a vybudování pěší zóny (tedy s přesně danými pravidly pro zásobování apod.) po celé šířce západní strany náměstí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS