Dobré dopoledne, vážený pane předsedající, kolegyně, kolegové i veřejnost na balkoně.
Já bych také rád shrnul některé důležité postřehy k této novele zákona, kterou projednáváme. Diskutovali jsme o ní poměrně bouřlivě i na jednání hospodářského výboru.
Je opravdu potřeba se zamyslet nad tím - už to tady v rozpravě zaznělo - co je příčina a co je důsledek a co vlastně potřebujeme řešit. Jestli tady ze dvou důvodů, a tím jedním je Ťokův průsmyk a obtížná situace na dálnici D1 v zimním období, kdy došlo k tomu, že ano, kamiony a někteří řidiči přispěli k poměrně složité situaci, tak jestli tou reakcí na tuto situaci má být plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích, tak si říkám, že to asi není úplně promyšlená věc, protože kdyby prostě Ministerstvo dopravy konalo řádně, tak tam v tu dobu vůbec zúžení nebylo, k té situaci by nedošlo a aplikovat to plošně na dálniční úseky, kde tyto problémy nejsou, to si myslím, že soudný člověk, který nad tím přemýšlí, si říká, že to je asi nesmysl.
Já docela pravidelně jezdím trasu Praha - Prostějov po dálnici nebo Praha - Přerov po dálnici, nebo těsně před Přerov, protože tam tu dálnici pořád nemáme a asi ještě dlouho mít nebudeme a když si tak analyzuji, ano, dojde na to, že za těch zhruba 270 km cesty se stane, že dvakrát třikrát přibrzďuji před tím, že předjíždějí kamiony.
Já nevím, kdo z vás máte řidičské oprávnění na skupinu C, jestli jste někdy jezdili s těmito auty a trošku se také umíte vžít do situace těch řidičů, protože jestli já mám jako zákonodárce něco posuzovat, tak bych měl přemýšlet nad tím, proč to ten řidič dělá, proč je nucen v té dané situaci předjíždět a jestli já, kdybych byl na jeho místě, bych se zachoval jinak.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV