Silnice I. třídy I/11 je součástí silniční sítě nadregionálního významu. Musí tedy vyhovět požadavkům na maximalizaci její propustnosti a zajištění plynulosti dopravy v celé její délce. Z hlediska šířkového uspořádání se u silnic této kategorie přepokládá minimálně takzvaný střídavý trojpruh (ten je již připravován v úseku Třebechovice – Týniště). Kapacita takové komunikace může být využita pouze za předpokladu, že nebude přerušována dopravními omezeními, která si vynutí snížení rychlosti či zúžení komunikace. Toho lze u komunikace těchto parametrů dostáhnout mimoúrovňovým křížením. To je již navrženo u plánované přeložky silnice I./11 u Nepasic. Z uvedeného vyplývá, že dopravní napojení našeho města na silnici I./11, včetně propojení s místními částmi bude ve výhledu nutno řešit mimoúrovňovým křížením. Všechna ostatní řešení jsou jen přechodným provizoriem.
Proč ne průsečnou křižovatku
Zastupitelstvo města schválilo řešení krňovické křižovatky jako průsečné, doplněné o podchod pro chodce a cyklisty. S tímto návrhem nesouhlasíme z následujících důvodů:
Bezpečnost - upřednostňuje se plynulost a rychlost dopravy v hlavním směru na úkor bezpečného propojení Třebechovic s místní části Krňovice. Rozšířením křižovatky o odbočovací a přípojné pruhy bude příčný přejezd a zejména odbočení nákladních souprav od Krňovic na Hradec Králové ještě méně bezpečný než dosud.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV