Na úvodním představení záměru obchodní galerie bylo předloženo, že by městská spoluúčast měla být zhruba 30 mil. Kč. V současnosti je to ale již 60-70 milionů Kč, které by mělo město přispět projektu primárně soukromého investora. To jsou obrovské peníze, ze kterých bude mít užitek zejména obchodní galerie, nikoli město samotné.
Proč? Protože obchodní galerie potřebuje parkovací místa pro své zákazníky. Projektant jich ale navrhnul pro obchodní galerii málo, jen 50 % z toho, kolik jich požaduje norma. To ale zákon umožňuje pouze ve stísněných podmínkách historických jader měst, jako je třeba Český Krumlov. Nejen běžný člověk uzná, že prostor před vsetínským nádražím není historické jádro města, potvrzuje to i odborný posudek autorizovaných architektů, který jsme nechali vypracovat. V tom se píše, “že výklad označující Smetanovu ulici za historické centrum města Vsetín je účelový a chybný”.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV